Ford Fiesta mk6 logo firmy Ford







Dane techniczne silników Wersje wyposażenia Wymiary auta

Porady i ciekawostki Facebook Ford Fiesta mk6   twitter Ford Fiesta mk6 Galeria zdjęć



Porady i ciekawostki >>> Porady mechaniczne

filtr kabinowyWymiana filtra kabinowego Fiesty mk6
Procedura wymiany krok po kroku

Filtr kabinowy znany jest też pod nazwą filtra przeciwpyłkowego. Ma za zadanie filtrować nieczystości powietrza wlatujacego do wnętrza auta i chroni parownik klimatyzacji zainstalowany w aucie przed zanieczyszeniami.
Nie każda Fiesta ma taki filtr, ale w każdej Fieście taki filtr można zainstalować. Fiesty bez klimatyzacji filtra nie mają. Jednak gdy filtr jest, należy regularnie go czyścić (czyt. wymieniać na nowy) wiosną i jesienią. Brudny filtr oznacza drastyczny spadek wydajności przepływu powietrza i powoduje parowanie szyb w aucie.

Wymiana filtra przeciwpyłkowego Fiesty mk6:

W Fieście filtr kabinowy jest bardzo starannie ukryty przed właścicielem i jego wymiana jest bardzo skomplikowana. Filtr znajduje się na samym dole tunelu środkowego wnętrza auta:

miejsce gdzie jest filtr kabinowy w Fieście

Aby móc wymienić filtr należy... odkręcić pedał gazu. To nie pomyłka. Na szczęście pedał gazu jest elektryczny  i wystarczy odkręcić śruby mocujące pedał. Co ciekawe problem z pedałem nie dotyczy Fiest z silnikiem 1.3, gdyż zastosowano tam rozwiązanie stare, mechaniczne, gdzie pedał z przepustnicą jest połączony linką sam pedł jest niewielkich rozmiarów.

pedał gazu Fiesty

Po odkręceniu pedału możemy odkręcić widoczną obudowę tunelu, którą jak widać trzyma jedna śruba oraz dwa zaczepy, które niestety bardzo łatwo połamać (mi się udało, co widać na zdjeciu przez niedokładne spasowanie elementów)

Dostęp do filtra jest tragiczny. Nie chce on wyjść i ma trudności w wejściem na swoje miejsce. Na zdjęciu wygląda to ładnie, ale aparat trzymałem przy pedałach sprzęgła i hamulca by coś było widać. Wiele rzeczy tam trzeba robić na wyczucie, np odkręcenie górnych śrub pedału gazu, czy zdjęcie przewodu elektrycznego. Odkręcenie samych śrub obudowy filtra to już zupełnie niemożliwe by patrzeć i robić.

obudowa filtra kabinowego Fiesty pod zdjeciu pedału gazu

wnętrze obudowy filtra kabinowego

Jak widać wnętrze jest brudne. Dostęp był tam tak trudny, że powyższe zobaczyłem dopiero na zdjeciu w komputerze. W aucie nie widać tam niczego. Swoją drogą filtr kabinowy trzeba wymieniać. Oto mój, stary i nowy. Stary wymieniałem w połowie października, nowy założyłem na połowie maja. Sześć miesięcy, ale okres zimowy i tak filtr brudny był:

brudny fiiltr kabinowy i nowe filtr kabinowy

Alternatywą zwykłego filtra kabinowego jest filtr zawierający aktywny węgiel. Filtry takie są droższe od standardowych, ale można zmieniać go spokojnie raz w roku. Polecam ten rodzaj filtra.