Ford Fiesta mk6 logo firmy Ford







Dane techniczne silników Wersje wyposażenia Wymiary auta

Porady i ciekawostki Facebook Ford Fiesta mk6   twitter Ford Fiesta mk6 Galeria zdjęć



Porady i ciekawostki >>> Porady mechaniczne

filtr powietrzaFord Fiesta mk6 filtr powietrza
wymiana filtra powietrza Fiesty - fotorelacja i opis procedury

Nowy filtr kosztuje tylko 20zł. Nawet kupić lepszej jakości filtry za 40-80zł. Natomiast zupełnie nie opłaca się kupować sportowych wkładek za 200zł. Dadzą one co prawda poczucie wyjątkowości i nawet 1-2KM więcej silnikowi, ale zupełnie nie przełoży się to na realną moc auta na drodze.

Wymiana filtra powietrza Fiesty

W Fordzie Fiesta wymiana filtra powietrza nie jest prosta. W większości aut wystarczy zdjąć zatrzaski obudowy i można łatwo i prosto filtr wymienić. W silnikach w Fieście jest to bardzo skomplikowane. Mój opis dotyczy obudów silników 1.25/1.4/1.6, ale w pozostałych silnikach sposób jest podobny, różni się to tylko rozmieszczeniem śrub, przewodów i zatrzasków.


obudowa filrtra powietrza Fiesta mk6

Aby wymienić filtr należy odkręcić widoczne dwie śruby, zdjąć rury tych dwóch przewodów oraz zdecydowanym ruchem unieść obudowę, która z tyłu trzyma się na dwóch kołkach montażowych.  Te zaczepione są mocno i trzeba sporej siły by obudowę wyjąć.  Widoczne przewody na zdjęciu to wylotowy z filtr (po lewej) i wlotowy (z prawej) i jestes jeszcz emały przewód odmy, którego nie zaznaczłem na zdjęciu z lewej strony.

Całość zdejmujemy i czy możemy już wymienić filtr? Nie. Ford skomplikował życie bardzo. Teraz musimy odkręcić cały zestaw śrubek, kluczem torx. Ja obudowę zabrałem do domu, bo tak wygodniej jest. Wygląda to tak:

obudowa filtra powietrza od spodu

wkład filtra i rozebrana obudowa

Po rozkręceniu mamy filtr. Najprościej jest wymienić i złożyć ponownie. Ja jednak odkryłem, że pod obudową jest pełno brudu i całość wziąłem pod prysznic i dokładnie umyłem, a potem jeszcze dokładniej wytarłem do sucha. Nawet niewielka ilość wody nieszczególnie dobrze wpływa na silnik... ale czysta obudowa pozowala powietrzu swobodniej krażyć, więc dobrze jest całość umyć. Warto też wymienić gąbkę odmy. Stara jest szara do brudu. Ja wziąłem nową przyciętą ze zwykłego domowego gąbkowego zmywaka do naczyń.
Przed skręceniem całości warto skąpać śruby w WD-40 by łatwiej całość skręcić. Ponowny montaż w aucie jest już prosty.