Ford Fiesta mk6 logo firmy Ford







Dane techniczne silników Wersje wyposażenia Wymiary auta

Porady i ciekawostki Facebook Ford Fiesta mk6   twitter Ford Fiesta mk6 Galeria zdjęć



Porady i ciekawostki >>> Usterki, diagnoza

kody błędów dtcKody błędów DTC Forda Fiesty mk6



Poniżej szczegółowy opis kodów błędów DTC pojawiających się w samochodzie Ford Fiesta 2001-2008.



Do odczytu błędów DTC potrzebny jest albo komputer podłączony pod złącze diagnostyczne w samochodzie, albo w autach z zainstalowanym komputerem pokładowym jest możliwe samodzielne odczytanie błędu DTC. W tym celu należy uruchomić menu serwisowe na tablice rozdzielczej.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, że dany błąd oznacza usterkę elementu w kodzie błędu. Często komunikat oznacza rezultat błędów w samochodzie, a winna może być pośrednia część, której awaria doprowadza do usterki z listy błędów.

Szczegółowy opis jak odczytać błędy DTC Fiesty zrobić jest w moim poradniku.

Pierwsza litera kodu identyfikuje rodzaj błędu DTC Forda:



  • "B" dla nadwozia
  • "C" dla podwozia
  • "P" dla zespołu napędowego
  • "U" dla układu komunikacji sieciowej

Trzecia cyfra kodu identyfikuje system z usterką:

  • 'Px1xx' dla dawkowania paliwa i powietrza

  • 'Px2xx' dla dawkowania paliwa i powietrza

  • 'Px3xx' dla układu zapłonowego - wypadania zapłonów

  • 'Px4xx' dla dodatkowego wyposażenia do kontroli emisji spalin

  • 'Px5xx' dla prędkości silnika, prędkości biegu jałowego i innych powiązanych sygnałów

  • 'Px6xx' dla komputera pokładowego i innych elementów wyposażenia

  • 'Px7xx' dla przekładni

  • 'Px8xx' dla przekładni



Błędy DTC Forda Fiesty mk6, lista błędów


B1213 Liczba zaprogramowanych kluczyków biernego systemu zabezpieczeń (PATS) jest poniżej minimum.

B1600 Nie otrzymano sygnału transpondera kluczyka zapłonu PATS

B1601 PATS otrzymał nieprawidłowy kod kluczyka z transpondera kluczyka zapłonu.

B1602 PATS otrzymał nieważny format kodu kluczyka z transpondera kluczyka zapłonu.

B1681 Sygnał nadajnika PATS nie jest odbierany

B2103 Antena immobilizera układu PATS nie jest podłączona

B2139 Hasło i odzew układu PATS nie są zgodne.

B2141 Immobilizer układu PATS nie otrzymał ID PCM.

B2431 Błąd programowania transpondera immobilizera PATS

P0030 Przerwa w obwodzie elementu grzejnego sondy lambda (HO2S)

P0031 Niskie napięcie w obwodzie elementu grzejnego sondy lambda

P0032 Wysokie napięcie w obwodzie elementu grzejnego sondy lambda

P0036 Przerwa w obwodzie elementu grzejnego czujnika katalizatora

P0037 Niskie napięcie w obwodzie elementu grzejnego czujnika katalizatora

P0038 Wysokie napięcie w obwodzie elementu grzejnego czujnika katalizatora

P0053 Rezystancja w obwodzie elementu grzejnego sondy lambda poza granicami tolerancji

P0054 Rezystancja w obwodzie elementu grzejnego czujnika pracy katalizatora poza granicami tolerancji

P0106 Niewiarygodny sygnał czujnika ciśnienia absolutnego w kolektorze (MAP)

P0107 Niski sygnał wejściowy czujnika MAP

P0108 Wysoki sygnał wejściowy obwodu czujnika MAP

P0109 Chwilowa usterka czujnika MAP

P0112 Niski sygnał wejściowy w obwodzie czujnika temperatury powietrza wlotowego (IAT)

P0113 Wysoki sygnał wejściowy w obwodzie IAT

P0114 Powracająca usterka IAT

P0116 Sygnał temperatury płynu chłodzącego silnik (ECT) pozostaje na niskim poziomie

P0117 Niski sygnał wejściowy w obwodzie ECT

P0118 Wysoki sygnał wejściowy w obwodzie ECT

P0119 Powracająca usterka ECT

P0122 Niski sygnał wejściowy w obwodzie 1 czujnika położenia przepustnicy (TP)

P0123 Wysoki sygnał wejściowy obwodu 1 czujnika TP

P0130 Przerwa w obwodzie HO2S

P0131 Niskie napięcie w obwodzie HO2S

P0132 Wysokie napięcie w obwodzie HO2S

P0133 Wolna reakcja obwodu HO2S

P0134 Niska amplituda sygnału HO2S

P0136 Przerwa w obwodzie czujnika pracy katalizatora

P0137 Niskie napięcie w obwodzie czujnika pracy katalizatora

P0138 Wysokie napięcie w obwodzie czujnika pracy katalizatora

P0139 Wolna reakcja w obwodzie czujnika pracy katalizatora

P0171 Błąd w układzie paliwowym, limit mieszanki ubogiej

P0171 Błąd w układzie paliwowym, emisja NOx

P0172 Błąd w układzie paliwowym, limit mieszanki bogatej

P0172 Błąd w układzie paliwowym, emisja HC/CO

P0201 Cylinder nr 1 - przerwa w obwodzie wtryskiwacza

P0202 Cylinder nr 2 - przerwa w obwodzie wtryskiwacza

P0203 Cylinder nr 3 - przerwa w obwodzie wtryskiwacza

P0204 Cylinder nr 4 - przerwa w obwodzie wtryskiwacza

P0222 Niski sygnał wejściowy obwodu 2 czujnika TP

P0223 Wysoki sygnał wejściowy obwodu 2 czujnika TP

P0231 Niski sygnał wejściowy pompy paliwa

P0232 Wysoki sygnał wejściowy pompy paliwa

P0261 Cylinder nr 1 - niskie napięcie w obwodzie wtryskiwacza

P0262 Cylinder nr 1 - wysokie napięcie w obwodzie wtryskiwacza

P0264 Cylinder nr 2 - niskie napięcie w obwodzie wtryskiwacza

P0265 Cylinder nr 2 - wysokie napięcie w obwodzie wtryskiwacza

P0267 Cylinder nr 3 - niskie napięcie w obwodzie wtryskiwacza

P0268 Cylinder nr 3 - wysokie napięcie w obwodzie wtryskiwacza

P0270 Cylinder nr 4 - niskie napięcie w obwodzie wtryskiwacza

P0271 Cylinder nr 4 - wysokie napięcie w obwodzie wtryskiwacza

P0300 Wykryto nieregularne wypadanie zapłonów

P0301 Cylinder nr 1 - wykryto wypadanie zapłonów

P0302 Cylinder nr 2 - wykryto wypadanie zapłonów

P0303 Cylinder nr 3 - wykryto wypadanie zapłonów

P0304 Cylinder nr 4 - wykryto wypadanie zapłonów

P0315 Dostosowanie kąta koła zamachowego na granicy

P0324 Błąd komunikacji czujnika pracy stukowej (KS) lub nieprawdopodobna wartość sygnału.

P0325 Nieprawdopodobna wartość sygnału czujnika pracy stukowej

P0335 Niewiarygodna wartość sygnału czujnika CKP

P0336 Brak zęba czujnika CKP

P0336 Utrata synchronizacji czujnika CKP

P0336 Brak sygnału czujnika CKP

P0340 Brak sygnału czujnika CMP

P0341 Niewiarygodna wartość sygnału czujnika CMP

P0351 Usterka głównego obwodu cewki zapłonowej A

P0352 Usterka głównego obwodu cewki zapłonowej B

P0420 Wydajność układu katalizatora poniżej tolerancji

P0444 Przerwa w obwodzie zaworu spustu par paliwa.

P0458 Niskie napięcie w obwodzie zaworu spustu par paliwa

P0459 Wysokie napięcie w obwodzie zaworu spustu par paliwa

P0460 Usterka wskaźnika poziomu paliwa z zestawu wskaźników

P0500 Wadliwy sygnał czujnika prędkości pojazdu (VSS)

P0500 Niewiarygodny sygnału prędkości pojazdu z szyny CAN (VS CAN)

P0503 Sygnał VSS za wysoki

P0511 Usterka w obwodzie zaworu regulacji ilości powietrza biegu jałowego (IAC)

P0560 Za wysokie napięcie akumulatora

P0562 Przerwa w obwodzie akumulatora

P0571 Niewiarygodny sygnał z przełącznika pedału hamulca

P0603 Błąd modułu PCM, NVMY lub pamięci EEPROM.

P0604 Błąd pamięci RAM modułu PCM

P0605 Błąd sumy kontrolnej modułu PCM

P0610 Suma kontrolna bloku VID nieprawidłowa lub nie zaprogramowana

P0617 Usterka przekaźnika rozrusznika

P0620 Usterka w obwodzie alternatora

P0625 Niskie napięcie alternatora

P0626 Wysokie napięcie alternatora

P0628 Niskie napięcie w obwodzie głównym pompy paliwa

P0629 Wysokie napięcie w obwodzie głównym pompy paliwa

P0641 Szumiący sygnał obwodu 1 zasilania czujnika przekładni

P0642 Niskie napięcie w obwodzie zasilania 1 czujnika przekładni

P0643 Wysokie napięcie w obwodzie zasilania 1 czujnika przekładni

P0646 Niskie napięcie w obwodzie przekaźnika sprzęgła układu klimatyzacji

P0647 Wysokie napięcie w obwodzie przekaźnika sprzęgła układu klimatyzacji

P0651 Szumiący sygnał obwodu 2 zasilania czujnika przekładni

P0652 Niskie napięcie w obwodzie zasilania 2 czujnika przekładni

P0653 Wysokie napięcie w obwodzie zasilania 2 czujnika przekładni

P0654 Usterka w obwodzie wyjściowym silnika w położeniu jazdy

P0686 Usterka głównego przekaźnika - niskie napięcie

P0687 Usterka głównego przekaźnika - wysokie napięcie

P0691 Niskie napięcie w obwodzie sterującym 1 wentylatora

P0692 Wysokie napięcie w obwodzie sterującym 1 wentylatora

P0693 Niskie napięcie w obwodzie sterującym 2 wentylatora

P0694 Wysokie napięcie w obwodzie sterującym 2 wentylatora

P0704 Niewiarygodny sygnał przełącznika sprzęgła

P1000 Test gotowości układu EOBD nie zakończony

P1500 Wadliwy sygnał wyjściowy czujnika prędkości pojazdu (VSS)

P1632 Usterka sygnału żądania działania alternatora

P1794 Napięcie akumulatora za wysokie lub za niskie

P2100 Usterka mostka H korpusu przepustnicy silnika

P2107 Błąd bezpieczeństwa, stopień 3

P2108 Błąd bezpieczeństwa, poziom 2, błąd

P2119 Usterka zaworu przepustnicy

P2122 Niski sygnał wejściowy w obwodzie 1 czujnika pedału przyspieszenia (APP)

P2123 Wysoki sygnał wejściowy obwodu 1 czujnika APP

P2127 Niski sygnał wejściowy obwodu 2 czujnika APP

P2128 Wysoki sygnał wejściowy obwodu 2 czujnika APP

P2128 Niewiarygodny sygnał w obwodach 1 i 2 czujnika APP

P2135 Niewiarygodny sygnał w obwodach 1 i 2 czujnika TP

P2176 Algorytm adaptacji korpusu przepustnicy nieprawidłowy

P2280 Zapchany filtr powietrza lub przeciek

P2282 Uchodzenie powietrza między przepustnicą a zaworami ssącymi

U0001 Sieć CAN nie działa, lub chwilowo nie działa

U0101 W CAN brak pakietu danych z TCU

U0121 W CAN brak pakietu danych z ABS

U0122 W CAN brak pakietu danych z ESP

U0155 W CAN brak pakietu danych z HEC

U2510 Problem immobilizera PATS z komunikatami w złączu diagnostycznym.