Ford Fiesta mk6 logo firmy Ford







Dane techniczne silników Wersje wyposażenia Wymiary auta

Porady i ciekawostki Facebook Ford Fiesta mk6   twitter Ford Fiesta mk6 Galeria zdjęć



Porady i ciekawostki >>> Usterki, diagnoza

Ustawienie zbieżności kół Fiesty mk6Ustawienie zbieżności kół Fiesty mk6, tabela ustawień kół Fiesty

Dla kogo ta tabelka i po co się robi ustawienie zbieżności?

Poniższa tabela to specjalistyczna tabela serwisowa dla mechaników i osób ze specjalistycznym osprzętem z danymi o poprawnym ustawieniu kół. Nie ma możliwości samodzielnie, bez sprzętu wykonać poprawne ustawienie geometrii samochodu. Wszelkie samodzielne naprawy garażowe niie mają w tym miejscu zastosowania. Poprawna geometria kół jest bardzo ważnym elementem poprawnego użytkowania samochodu. Przede wszystim wpływa znacząco na pozytywny komfort jazdy. Od strony technicznej, zapobiega nierównomiernemu zużywaniu się opon, elementów zawieszenia oraz znacząco pogarsza właściwości jezdne auta. Także układ hamulcowy może znacznie gorzej funkcjonować przy źle ustawionej zbieżności kół. Powyższa zasada dotyczy każdego samochodu, ale poniższa tabela dotyczy wyłączenie Forda Fiesta mk6. Ford Fusion, choć częściami wspólny w większości elementów z Fiestą ma inaczej zestrojone zawieszenie i inną geometrię, więc w tym przypadku te samochody się nie pokrywają.

Ile kosztuje wykonanie geometrii samochodu?

Ceny ustawienia geometrii kół to koszt tylko 100-150zł brutto za jedną oś.

Kiedy warto wykonać geometrię i ustawić zbieżność kół?

Warto to zrobić w kilku przypadkach: - po wypadku - właściwie wóczas mamy obowiązek wykonać przynajmniej przegląd geometrii. - po wymianie opon/kół - to sugestia tylko, ale inne opony i felgi, ich rozmiar moga mieć wpływ na samochód - przy przeglądzie samochodu co rok - to też sugestia, ale elementy zawieszenia się zużywają i możliwe jest rozregulowanie układu, bez ingerencji zewnętrznej - gdy widać, że z jednej strony bieżnik opon jest bardziej wytarty niż z drugiej.

Tabela ustawień kół Fiesty



Ustawienie kół przednich (masa własna) - kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

Model Ułamki stopnia Stopnie i minuty
Wartość nominalna Zakres tolerancji Wartość nominalna Zakres tolerancji
Wszystkie wersje +3.42° +4.54° do +2.30° +3°25' +4°32' do +2°18'


Ustawienie kół przednich i tylnych (masa własna) - kąt pochylenia kół

Model Ułamki stopni Stopnie i minuty
Wartość nominalna Zakres tolerancji Wartość nominalna Zakres tolerancji
Wszystkie wersje -0.73° +0.65° do -2.11° -0°44' +0°39' do -2°07'


Ustawienie kół przednich (masa własna) - ustawienie zbieżności

Wersja modelu Zakres tolerancji Regulacja ustawienia (jeżeli zachodzi potrzeba)
Wszystkie wersje (ułamki stopni) 0.30° (zbieżnośc) ± 0.35° 0.30° (zbieżność) ± 0.17°
Wszystkie wersje (stopnie i minuty) 0°18' (zbieżnośc) ± 0.21' 0°18' (zbieżnośc) ± 0°10'
Wszystkie wersje (mm) 1.9 mm (zbieżność) ± 2.2 mm 1.9 mm (zbieżność) ± 1.0 mm


Ustawienie kół tylnych (masa własna) - kąt pochylenia kół

Model Ułamki stopni Stopnie i minuty
Wartość nominalna Zakres tolerancji Wartość nominalna Zakres tolerancji
Wszystkie wersje -1.04° +0.22° do -2.30° -1°02' +0°13' do -2°18'


Ustawienie kół tylnych (masa własna) - ustawienie zbieżności

Wersja modelu Zakres tolerancji
Wszystkie wersje (ułamki stopni) 0.86° do 0.18° zbieżności
Wszystkie wersje (stopnie i minuty) 0°52' (zbieżność) do 0°11'
Wszystkie wersje (mm) 5.3 mm do 1.1 mm zbieżności