Galeria Fiesty mk6 - zdjęcia Forda Fiesta

Galeria zdjęć Forda Fiesta mk6 na podstawie mojego samochodu (rocznik 2007, wersja poliftingowa) oraz nadesłanych mi zdjęć Fiesty przedliftingowej (za co bardzo dziękuję). Nadesłane zdjęcia zamieszczam na dole strony.

O auto dbam, regularnie serwisuję i utrzymuję jego stan na najwyższym poziomie sprawności. W 2018 roku auto przeszło pełną renowację lakierniczą i otrzymało profesjonalne zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną Ceramic Pro 9H (2 warstwy).
W 2021 roku samodzielnie nałożyłem 6 warstw 9H firmy Kube Bond oraz 3 warstwy powłoki NanoX. Auto nie ma śladu rdzy ani na nadwoziu, ani na podwoziu (zakonserwowane dodatkową powłoką Boll do podwozi w 2020 roku).
 

Tuning silnika 1.6 100KM Forda Fiesta mk6

Wg pomiarów hamowni serwisu Forda auto ma 102KM i 152Nm. Lepsze świece,  sportowy filtr powietrza, izolowany matą od ciepła silnika, inne kable zapłonowe. Poza tym nowy alternator (chodzi oto by pasek miał jak najmniejszy opór). Lepszy olej i paliwo premium podnoszą nieznacznie moc i moment.
 
Opinia o możliwościach zmian wolnossącego silnika Forda jest fatalna i całe rzesze osób neguje możliwości podniesienia sprawności silnika, agrumentując, że te silniki są bardzo oporne na tuning lub jest to niemożliwe bez głębokiej ingerencji w strukturę silnika (np tylko przez porting głowicy, można coś osiągnąć). Rajdowa Fiesta 1.6 osiągnęła 186KM, bez turbo, ale usuniętym katalizatorem. Słupek silnika pozostał jednak seryjny, tak samo jak pozostawiono seryjną skrzynię biegów. Zastosowano stożkowy filtr powietrza, łańcuch rozrządu zamiast paska. W rajdowej Fieście nie ma też wspomagania kierownicy, ani klimatyzacji. Układ dolotowy jest aluminiowy, nie plastikowy.

Jakie zmiany można zastosować celem podniesienia dalszego mocy?

1. Zmienić przepustnicę z Focusa mk2 Zapewnia większy przepływ powietrza do silnika, ma większą średnicę. Mocowania podstawy są takie same, wtyczka podłączenia i funkcje też. Moja z Focusa ma nr VR2S6U-9E927-FC (200-500zł).
2. Wymienić filtr seryjny na stożkowy. Sama obudowa filtra leżąca na silniku waży ze 2kg. Minusem jest znalezienie takiego miejsca by filtr pobierał zimne powietrze, nieogrzane ciepłem silnika. Instalacja filtra stożkowego koło akumulatora mija się z celem. Należy wyprowadzić rurę gdzie indziej i zabezpieczyć filtr przed możliwością zmoczenia przez deszcz, myjnię. Profesjonalne osłony kosztują krocie. (1500-5000 zł). Amatorsko założone filtry odejmują moc, profesjonalnie dodają.
3. Tuning głowicy, polegajacy na jej rozwierceniu o ok 1mm co już da znacznie większą moc nawet do 40% więcej, ale koszt jest ogromny (2500-4000 zł).

deataling ford fiesta mk6 przód w nocy
galeria Fiesty mk6 widok z tyłu

galeria Fiesty mk6 z przodu

Zdjęcie silnika:

silnik 1.6 100KM Ford Fiesta mk6

Zdjęcia wnętrza:


wnętrze2 Ford Fiesta mk6 Ghia
wnętrze Ford Fiesta mk6 Ghia





Galeria Forda Fiesta z lat 2001-2005

Przedstawiam poniżej fotografie, które otrzymałem na profilu facebookowym. Zdjęcia wykonał właściciel tego samochodu. Prezentowana wersja jest wersją podstawową ("Fiesta") wzbogaconą o klimatyzację i radio 2500 EON i centralny zamek.


Ford Fiesta 2001-2005
Ford Fiesta 2001-2005
Ford Fiesta 2001-2005
Ford Fiesta 2001-2005 wnętrze
Ford Fiesta 2001-2005 licznik

wróć do góry strony