Ford Fiesta mk6 logo firmy Ford







Dane techniczne silników Wersje wyposażenia Wymiary auta

Porady i ciekawostki Facebook Ford Fiesta mk6   twitter Ford Fiesta mk6 Galeria zdjęć



Porady i ciekawostki >>> Porady caraudio

boczki drzwi fiesty mk6Jak rozebrać boczki drzwi w Fiesty mk6. Fotorelacja.

Po co rozbierać boczki w drzwiach auta?


Przygotowanie się do demontażu boczka drzwi

Demontaż boczków drzwi Fiesty mk6 nie jest skomplikowany. Pierwsze zdjęcie zawsze zajmuje nieco czasu, bo musimy sami zbadać co gdzie i jak zrobić by bez zniszczeń plasików rozebrać boczek drzwi. Później, gdy nabierzemy wprawy taka rozbiórka nie trwa dłużej niż 2-3 minuty.

Krok po kroku będę wyjaśniał co i jak. Do operacji potrzebujemy troszkę narzędzi:
Srubokręt cienki płaski służy do podważania większość plastików;
Śrubokręt gruby płaski jest do poważenia boczku tam gdzie cienki nie daje rady;
Klej, bo jak coś pęknie, można skleić;
Obcęgi, bo część plastikowych zatyczek nie wychodzi i tylko obęcgami mżna je wyjąć;
Śrubokręt krzyżakowy, bo śruby przy klamce wewnętrznej takie są:
Klucz nasadkowy do odkręcenia śrub na dole boczka przednich drzwi
Klucz torx, do wszystkich innych śrub.
narzędzia potrzebne do rozebrania boczków drzwi

Demontaż przednich drzwi

Przednie drzwi rozebrać jest najtrudniej. Z tylnymi (opis niżej) jest prościej, bo jest mniej do odkręcania i nie ma elektryki szyb. Klamka wewnętrzna przednich drzwi ma śrubę krzyżakową pod zaślepką:
klamka boczków drzwi

Potem podważamy śrobokrętem obudowę wewnętrzną, któa jest na zatrzaskach i ja ściągamy. To jest mozolne, poza tym trzeba robić to delikatnie by nic nie porysować i nie połamać.  Zdjęcie potem wtyku od szyby (to drzwi prawe) to prościzna:
podważenie śrubokrętem panelu elektrycznych szyb

panel elektrycznych szyb po demontażu

panel elektrycznych szyb po demontażu do tyłu

Potem kluczem Torx mamy dwie śruby po obu stronach klamki:
śruba torx ukryta za panelem elektrycznych szyb

odkręcamy ukrytą śrubę
Na dole przedniego boczka są dwie śruby, klucz nasadkowy konieczny!
boczek drzwi od dołu

Teraz czas na zdjęcie boczka osłonki lusterka zewnętrznego. Poważamy śrubokrętem i bardzo łatwo schodzi.
W lewych drzwiach można, ale nie trzeba, odpiąć kabel od sterowania. W prawych drzwiach kabli nie ruszamy.
osłona lusterka po zdjęciu

Boczek drzwi trzyma się teraz tylko na zatrzaskach. Śrbubokrętem małym lub dużym szukamy ich na ślepo, podważamy i mocno ciągnięmy boczek do siebie. Jak zatrzaski zejdą Pociągamy boczek do góry (bo trzyma się tylko na rancie drzwi na górze)
miejsce podważenia śrubokrętem boczku drzwi

Jak rozebrać boczek drzwi? Własnie tak. Widok od tyłu.
widok na wewnętrzny boczek, silnik szyb i głośnik

Aby dostać się do wnętrza boczka:

Wewnętrzne boczki drzwi Fiesty mk6 niestety są przykręcone pancernie i ta operacja jest już bardzo skomplikowana.
Musimy wyjąć szyby z drzwi do tej operacji. Tak jest zdecydowanie prościej. Poza tym dół szyb jest brudny, można szyby całościowo umyć. Przed odkręceniem zewnętrznych śrub kluczem nasadkowym 12 musimy wyjąć
szybę. Tu odczepiamy takie okrągłe samoprzylepne zaślepki (przydadzą się potem). Za nimi są śruby (klucz 10). Tzn będą, jak uruchomicie elektryczne szyby i tak ustawicie szyby by te śruby było widać. Odkręcamy śruby, ale nie do końca, tylko tak by odrobinę się trzymały śrub, ale były luźne. Pośrodku jest też małe zabezpieczenie plastikowe, taki bolec biały, ten śrubokrętem wypychamy w stronę drzwi. Teraz szybę można spokojnie wyjąć. Wychodzi pod kątem,bez jakiegoś trudu.
Tutaj szyby już wyjęta, zaznaczyłem miejsce gdzie ów plastikowy bolec siedzi.

śruby trzymajace przednią szybę

wyjęta przednia szyba z auta

Teraz odkręcamy boczek drzwi. Musimy też odkręcić kluczem torx śruby zamka. Po co?
Bez tego boczek siedzi sztywno i nie da się nim manewerować:
klucz nasadkowy mocowanie zamka drzwi

W efekcie możemy boczek ściągać. I tu miałem krok nie do przejścia. Całkowicie boczek nie chciał wyjść. Blokowały go zaczepy z lewej strony koło klamki. Teoretycznie trzeba szarpnąć by jakieś zatrzaski wyskoczyły. Ja szarpałem i nic, więc tylko boczek zdjąłem po kątem. Boczkiem trzeba manewrować przeciwnie do ruchów wskazówek zegara by szyna od szyb wyszła. To irytująca czynność. Niemniej mamy na tyle miejsca by móc blachę dokłądnie wygłuszyć (ale ręce sobie podrapałem).

odkręcony boczek drzwi przednich

Demontaż tylnych drzwi

Drzwi tylne mają korbki. Zdjęcie korbki wymaga zdjęcia zawleczki (na zdjęciu).
Odgina się korbkę, maca śrubokrętem zawleczkę i jej rant i wyciąga. Korbka składa się trzech części:

widok na śruby tylnego boczku drzwi

korbka i zatrzask
Zaś tylny boczek zdejmuje się jak przedni z tymi różnicami, że śruby są tylko dwie (skrzyżakowa i torx), poza tym boczek trzyma się tylko na zatrzaskach pod plastkiem.
(jest jeszcze plasikowy trójkąt w rogu szyby, ale zdjemujemy go tak samo jak z przodu).
widok na tylny boczek ze zdjętym głośnikiem


Wewnętrzny boczek tylnych drzwi zdejmuje się tak samo jak z przodu, z tą różnicą, że nie ma modułu szyb elektrycznych. Inną różnicą też jest fakt braku śrub mocowania tylnej szyby. Jest za to bolec plastikowy, który stawia solidny opór. Najlepszy jest wybijak, któym naciskamy bolec równocześnie drugą ręką ciągniemy szybę do góry. Szyba wychodzi z mocowania i ręcznie podnosimy ją do góry i blokujemy śrubokrętem by nie spadła. Boczek wewnętrzny wychodzi już bezproblemowo, ale też da się go odgiąć o 5-10cm by mieć dostęp do blachy pod spodem i móc wygłuszyć drzwi.