Ford Fiesta mk6 (2001-2008) |
Bezpieczeństwo Forda Fiesta mk6. Test zderzeniowy
Aby łatwo zapamiętać link do tej podstrony zeskanuj kod QR: |
W 2003 roku serwis EuroNCAP przeprowadził test zderzeniowy Forda Fiesta mk6. Do testów użyto wersji 3D z silnikiem 1.4 w wersji Trend z roku 2002. Fiesta była wyposażona tylko przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Nie użyto dla testów wersji z bocznymi poduszkami, ani kurtynami powietrznymi. Uderzenie przodem było przy 64km/h jadącego auta, a uderzenie boczne przy 50km/h w stojące auto.
Opcje z zakresu bezpieczeństwa Fiesty mk6
wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Fordzie Fiesta 2001-2008 | |||
---|---|---|---|
opcja | wyposażenie testowanego auta |
wyposażenie pełne 2001-2005 |
wyposażenie pełne 2005-2008 |
ABS/ESP | / | / | / |
airbag kierowcy |
|||
airbag pasażera |
|||
airbag boczny |
|||
airbag kolanowy | |||
kurtyny powietrzne |
|||
napinacze pasów | |||
sygnał braku pasów | |||
wyłącznik airbaga pasażera |
|||
mocowanie isofix |
Jak widać użyte auto zdecydowanie mogło by wypaść lepiej, gdy testowano wersję z maksymalnym wyposażeniem. Jednak w 2003 roku tylko testowane wyposażenie było standardem, a wszystko ponadto opcją.
Termin ważności poduszek powietrznych
Najmłodsze Fiesty mają dziś 15 lat, najstarsze 22 lata. Ważność poduszek powietrznych, które mamy w samochodach została obliczona na 10 lat i dopuszcza się możliwość ich działania do 15 lat przez Forda. Powyżej wieku l5 lat to loteria, czy przy zdarzeniu drogowym poduszka uruchomi się, czy nie.Ceny nowych poduszek to wydatek od ok 600zł za sztukę. To bardzo dużo, zważywszy że jest ich aż 6 w aucie. Moje auto jest z 2007 roku, czyli jakość działania poduszki jest niepewna. Zamierzam przynajmniej poduszkę kierowcy i pasażera wymienić. Montaż używanej nic nie da, bo nie ma nowszych. Opcją jest zakup używanej poduszki z Forda Fusion z końca produkcji, czyli z 2011 roku. Przedłużymy jej żywotność, ale bez gwarancji jakości. Tylko, że jest to nielegalne i oszczędzamy na własnym zdrowiu i życiu.
Wynik badań testu zderzeniowego
Ocena ochrony kierowcy i pasażera wypadła pozytywnie, ale bardzo daleko jej do ideału.Wynik testu zderzeniowego Forda Fiesta mk6 to: 4/5 gwiazdek i 25/40 punktów.
W przypadku uderzenia czołowego tłów i miednica kierowcy są narażone na lekkie obrażenia, zaś u pasażera tylko tłów. Najniebezpieczniejszym elementem w we wnętrzu jest kolumna kierownicza z obudową. Drzwi kierowcy po uderzeniu dają się otworzyć bezproblemowo.
W przypadku uderzenia bocznego najbardziej są narażone na obrażenia ramiona i troszkę miednica, gdyż z boku uderzają kierowcą plastiki drzwi wnikające do wnętrza. Gdyby testowana wersja była wyposażona w boczne poduszki i kurtyny ocena była by zdecydowanie lepsza.