bezpieczenstwoBezpieczeństwo Forda Fiesta mk6. Test zderzeniowy

W 2003 roku serwis EuroNCAP przeprowadził test zderzeniowy Forda Fiesta mk6. Do testów użyto wersji 3D z silnikiem 1.4 w wersji Trend z roku 2002. Fiesta była wyposażona tylko przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Nie użyto dla testów wersji z bocznymi poduszkami, ani kurtynami powietrznymi. Uderzenie przodem było przy 64km/h jadącego auta, a uderzenie boczne przy 50km/h w stojące auto.

Opcje z zakresu bezpieczeństwa Fiesty mk6

wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Fordzie Fiesta 2001-2008
opcja wyposażenie
testowanego auta
wyposażenie
pełne 2001-2005
wyposażenie
pełne 2005-2008
ABS/ESP tak / nie tak / tak tak / tak
airbag kierowcy
.
tak tak tak
airbag pasażera
.
tak tak tak
airbag boczny
.
nie tak tak
airbag kolanowy nie nie nie
kurtyny powietrzne
.
nie tak tak
napinacze pasów tak tak tak
sygnał braku pasów nie nie tak
wyłącznik airbaga
pasażera
.
nie tak tak
mocowanie isofix nie tak tak


Jak widać użyte auto zdecydowanie mogło by wypaść lepiej, gdy testowano wersję z maksymalnym wyposażeniem. Jednak w 2003 roku tylko testowane wyposażenie było standardem, a wszystko ponadto opcją.

Wynik badań testu zderzeniowego

Ocena ochrony kierowcy i pasażera wypadła pozytywnie, ale bardzo daleko jej do ideału.
Wynik testu zderzeniowego Forda Fiesta mk6 to: 4/5 gwiazdek i 25/40 punktów.

W przypadku uderzenia czołowego tłów i miednica kierowcy są narażone na lekkie obrażenia, zaś u pasażera tylko tłów. Najniebezpieczniejszym elementem w we wnętrzu jest kolumna kierownicza z obudową. Drzwi kierowcy po uderzeniu dają się otworzyć bezproblemowo.

W przypadku uderzenia bocznego najbardziej są narażone na obrażenia ramiona i troszkę miednica, gdyż z boku uderzają kierowcą plastiki drzwi wnikające do wnętrza. Gdyby testowana wersja była wyposażona w boczne poduszki i kurtyny ocena była by zdecydowanie lepsza.
legenda testu zderzeniowego euroncap

test zderzeniowy ford fiesta mk6