Ford Fiesta mk6
Ford Fiesta mk6 (2001-2008)

Wersje wyposażenia Fiesty mk6

Strona zawiera wersje wyposażenia Fiesty wraz ciekawostkami wersji wyposażeniowych, pakietami. Nazw wyposażenia było wiele, wspólne dla wszystkch krajów są tylko kody wyposażeniowe.

Lifting Fiesty nastąpił w październiku 2005 roku.


Aby łatwo zapamiętać link do tej podstrony zeskanuj kod QR:
qr kod

Szczegółowy opis wyposażenia Ford Fiesta 2001-2008

Pod poniższymi linkami kryją się tabele z dokładną listą wyposażenia i kolorów Forda Fiesty:

kolorystyka
Ford Fiesta mk6 - Ambiente polift Kolory nadwozia + kolory wnętrza (deski rozdzielczej i tapicerki)
Wyposażenie Forda Fiesta 2001-2005 (przedlift) opis/cennik
. Niemcy tak
. Polska tak
Wyposażenie Forda Fiesta 2005-2008 (polift) opis/cennik
australia Australia tak/nie
austria Austria tak
. Niemcy tak
. Polska tak
. Polska- wersje dealerskie tak
. Republika Południowej Afryki tak/nie
. Wielka Brytania tak/nie


Dla innych krajów na razie nie mam wglądu w dawne cenniki i katalogi, dlatego też brak ich opisów. Gdy tylko znajdę stare dane, dodam je do powyższej listy.




Nazwy wyposażeniowe Fiest mk6 w Polsce/Niemczech:



wersja kod
wersji
lata
produkcji
wersja
specjalna
dostępna
w Polsce
dodatkowe zdjęcie modelu
VAN 72 2006-2008
dla firm
tak tak Ford Fiesta mk6 - Van
VAN Sport 72 2006-2008
dla firm
tak tak fiesta van sport
Fiesta 10 2001-2005 nie tak Ford Fiesta mk6 - Fiesta przedliftingowa
Fiesta / Amber X 10 2005-2008 nie tak Ford Fiesta mk6 - Fiesta poliftingowa
Ambiente 20 2001-2005 nie tak Ford Fiesta mk6 - Ambiente przedlift
Silver FX / Gold FX tak
Ambiente 20 2005-2008 nie tak Ford Fiesta mk6 - Ambiente polift
Silver X / Gold X tak
Trend 30 2001-2005 nie nie Ford Fiesta mk6 - Trend przedlift
Trend 30 2005-2008 nie nie Ford Fiesta mk6 - Trend polift
Ghia 40 2001-2005 nie nie Ford Fiesta mk6 - Ghia przedlift
Ghia 40 2005-2008 nie nie Ford Fiesta mk6 - Ghia polift
Sport 32 2006-2008 nie nie Ford Fiesta mk6 - Sport
ST 55 2004-2008 nie nie Ford Fiesta mk6 - ST
ST Cup - zamówienie tak nie Ford Fiesta mk6 - ST cup
ST500 - wersja
limitowana
500 egz.
tak nie Ford Fiesta mk6 - ST500
Cross 20 2006-2008
opcja
wyposażenia
tak nie Ford Fiesta mk6 - Cross
Rally Cross - zamówienie tak nie Ford Fiesta mk6 - Rallycross
Champ 32 2007
wersja
limitowana
tak nie Ford Fiesta mk6 - Champ
We will Rock you - 2005
wersja
limitowana
tak nie Ford Fiesta mk6 - I will rock you
wersja kod
wersji
lata
produkcji
wersja
specjalna
dostępna
w Polsce
dodatkowe zdjęcie modelu

Wersje Forda Fiesta mk6 - dodatkowy opis

VAN - tylko dla firm Wersja była niedostępna dla prywatnych użytkowników. Liczyła się niska cena i liczba opcji była minimalna i niestandardowa. Wszystkie auta miały kratkę i nie miały tylnych siedzeń oraz były tylko w wersji 3D. Fiesty przed liftingiem nie miały tej wersji wyposażeniowej.

VAN Sport - tylko dla firm Wersja była niedostępna dla prywatnych użytkowników. Takie samo wyposażenie jak zwykła wersja Sport, ale bez tylnych siedzeń, z kratką i tylko dla firm i tylko z silnikiem 1.6 TDCi. Praktycznie dziś niespotykana wersja, w Polsce sprzedano 12 sztuk, na świecie mniej niż tysiąc.

Fiesta - W tej wersji Fiesta nie miała także części okablowania elektrycznego przygotowanego pod instalację dodatkowego wyposażenia. Bogatsze wersje seryjnie miały takie okablowanie zainstalowane.

Ambiente - Wersja Forda Fiesty, najpopularniejsza na polskim rynku. Można było zamówić całą listę dodatków, niedostępnych dla wersji podstawowej. Na podstawie tej wersji postawały różne odmiany dealerskie.

Trend - Wizualnie różniła się od biedniejszych wersji całkowicie lakierowanymi zderzakami i i lusterkami (po liftingu). Często wyróżnia ją kolorowa deska rozdzielcza (niebieska lub czerwona).

Ghia - Najbogatsza wersja wyposażeniowa Forda Fiesty, ale bez dodatków sportowych, zwykle też bez ESP. Ma ta wersja największe możliwości doposażania z uwagi na kompletną instalację elektryczną pod pełne wyposażenie.

Sport - To była wersja usportowiona, podobna do wersji ST, ale z silnikami 1.6 w benzynie lub w dieslu. Nie oferowano nawet w opcji do niej ESP. Miała zmodyfikowaną skrzynię biegów pozwalającą na lepsze przyśpieszenie.

ST - Była najdroższą seryjną wersją Forda Fiesty, oferowaną tylko z silnikiem 2.0.

ST Cup - Wersja limitowana nie produkowana seryjnie, kosztowała ok 28 000 Euro + vat i była tworzona na prywatne zamówienie . Posiadała klatkę bezpieczeństwa, tylko jeden fotel kierowcy, usunięte było z wnętrza wszystko co seryjne. Ciekawostką był silnik benzynowy 1.6 montowany seryjnie w innych wersjach, ale zmodyfikowany tak, by osiągać 170KM. (bez turbo). Nie było katalizatora, układ dolotowy został z plastikowego zmieniony na metalowy z innym dopływem powietrza i filtrem. Cały osprzęt silnika był zmieniony, ale korpus pozostał seryjny. Co ciekawe seryjna pozostała też skrzynia biegów IB5 dla seryjnego silnika 1.6.

ST500 - Wersja limitowana do 500 sztuk, kosztowała ok 15 000 funtów angielskich i była tworzona na zamówienie, wyłącznie w Wielkiej Brytanii i wyłącznie z kierownicą po prawej stronie. Była to odmiana wersji ST, w kolorze czarnym ze specjalnymi naklejkami na karoserii. Wyposażenie wnętrza było analogiczne do wersji ST, wzbogacone o stylistyczne dodatki i zubożone o kolor, który był utrzymany w całości w czarnej i ciemnoszarej tonacji. Wyposażeniowo była to wersja premium posiadająca większość dostępnych dodatków. Co ciekawe seryjnie nie było montowane tam ESP.

AmberX oraz SilverX / FX Silver oraz GoldX / FX Gold - Wersje dealerskie dostępne w Polsce. Występują tylko w polskich cennikach Forda. Są to specjalne pakiety wraz ze specjalnymi cenami. Dealerzy Forda do wersji Ambiente dodawali zwykle wybrane opcje zarezerwowane dla wersji niedostępnych w Polsce. "FX" w tym momencie oznacza wersję przed liftingiem, "X" - po liftingu.

Cross - Wersja nieistniejąca. Wszystkie Fiesty, które wyglądają jak terenowe, to tak naprawdę wersja Ambiente z dodatkiem body-kit Forda oferowanym w Niemczech za 1200 Euro. Dodatki zmieniają wygląd auta, ale nie zmieniają jego technicznej strony. Dziś można nadal na eBay kupić za 600 Euro ten zestaw i dowolną Fiestę 5 drzwiową przerobić.

Rally Cross - Wyścigowa wersja nie produkowana seryjnie. Wykonano tylko kilka sztuk tego auta na prywatne zamówienie. Ciekawostką tej wesji było użycie silnika z wersji ST, ale wzbogaconego m.in o turbinę, co ostatecznie dało aż 550KM i 820Nm. Sam samochód wyglądał na Fiestę mk6, ale tylko wyglądem ją przypominał. Był całkowitym rajdowym pojazdem z klatką bezpieczeństwa i makietą nadwozia. Dziś używane modele są do kupienia w cenie około 80 tys. zł (np jeden jest w Dubaju).

Champ - wersja 3D poliftingowa limitowana do 400 sztuk. Występowała w kolorze żółtym lub czerwonym. Wersja ta była zwykłą wersją Sport tylko z silnikiem benzynowym 1.6, fotelami skórzanymi i alufelgami szprychowymi 16". Na dachu była naklejona szachownica. Każdy model ma określony numer serii.

We will Rock you - wersja 3D przedliftingowa, limitowana do 400 sztuk. Występowała w srebnym kolorze z 16" kołami i najbogatszym dostepnym wyposażeniem. Dodatkowo montowano w niej specjalne nagłośnienie ze wzmaniaczem, 12 głośnikami o łącznej mocy 1000W RMS. Uzupełnieniem była płyta CD zespołu Queen i bilet na ich koncert.


wróć do góry strony