Ford Fiesta mk6logo firmy Ford







Dane techniczne silnikówWersje wyposażeniaWymiary auta

Porady i ciekawostkiFacebook Ford Fiesta mk6   twitter Ford Fiesta mk6Galeria zdjęć



Wersje wyposażenia Fiesty mk6

(strona uaktualniona 02.2019)
Strona zawiera wersje wyposażenia Fiesty wraz ciekawostkami wersji wyposażeniowych, pakietami. Nazw wyposażenia było wiele, wspólne dla wszystkch krajów są tylko kody wyposażeniowe. Wersje Fiesty mk6 na rynek polski były znacznie uboższe niż na rynek międzynarodowy. Poniższe nazwy i wyposażenia są zgodne z polskim katalogiem (gdzie opisano też główne wersje niedostępne w Polsce).

Lifting Fiesty nastąpił w październiku 2005 roku.
 

Nazwy wyposażeniowe Fiest mk6 w Polsce/Niemczech:



wersja kod
wersji
lata
produkcji
wersja
specjalna
dostępna
 w Polsce
dodatkowe zdjęcie modelu
VAN 72 2006-2008 tak tak Ford Fiesta mk6 - Van
Fiesta 10 2001-2005 nie tak Ford Fiesta mk6 - Fiesta przedliftingowa
Fiesta 10 2005-2008 nie tak Ford Fiesta mk6 - Fiesta poliftingowa
Ambiente 20 2001-2005 nie tak Ford Fiesta mk6 - Ambiente przedlift
Silver FX / Gold FX tak
Ambiente 20 2005-2008 nie tak Ford Fiesta mk6 - Ambiente polift
Silver X / Gold X tak
Trend 30 2001-2005 nie nie Ford Fiesta mk6 - Trend przedlift
Trend 30 2005-2008 nie nie Ford Fiesta mk6 - Trend polift
Ghia 40 2001-2005 nie nie Ford Fiesta mk6 - Ghia przedlift
Ghia 40 2005-2008 nie nie Ford Fiesta mk6 - Ghia polift
Sport 32 2006-2008 nie nie Ford Fiesta mk6 - Sport
ST 55 2004-2008 nie nie Ford Fiesta mk6 - ST
ST Cup - zamówienie tak nie Ford Fiesta mk6 - ST cup
Cross 20 2006-2008
opcja
wyposażenia
tak nie Ford Fiesta mk6 - Cross
Rally Cross - zamówienie tak nie Ford Fiesta mk6 - Rallycross
Champ 32 2007
wersja
limitowana
tak nie Ford Fiesta mk6 - Champ
We will Rock you - 2005
wersja
limitowana
tak nie Ford Fiesta mk6 - I will rock you
wersja kod
wersji
lata
produkcji
wersja
specjalna
dostępna
 w Polsce
dodatkowe zdjęcie modelu

Wersje Forda Fiesta mk6 - dodatkowy opis

VAN - Wersja była niedostępna dla prywatnych użytkowników. Liczyła się niska cena i liczba opcji była minimalna i niestandardowa. Wszystkie auta miały kratkę i nie miały tylnych siedzeń oraz były tylko w wersji 3D. Fiesty przed liftingiem nie miały tej wersji wyposażeniowej. Europejskie katalogi wskazują na pojawienie się tej wersji w 2007 roku, ale w polskim cenniku i po ogłoszeniach o sprzedaży można datować na rok 2006 początek istnienia tej wersji.

Fiesta - W tej wersji Fiesta nie miała także części okablowania elektrycznego przygotowanego pod instalację dodatkowego wyposażenia. Bogatsze wersje seryjnie miały takie okablowanie zainstalowane.

Ambiente - Wersja Forda Fiesty, najpopularniejsza na polskim rynku. Można było zamówić całą listę dodatków, niedostępnych dla wersji podstawowej. Na podstawie tej wersji postawały różne odmiany dealerskie.

Trend - Wizualnie różniła się od biedniejszych wersji całkowicie lakierowanymi zderzakami i i lusterkami (po liftingu)

Ghia - Najbogatsza wersja wyposażeniowa Forda Fiesty, ale bez dodatków sportowych.

Sport - To była wersja usportowiona, podobna do wersji ST, ale ze słabszymi silnikami.

ST - Była najdroższą seryjną wersją Forda Fiesty, oferowaną tylko z silnikiem 2.0.

ST Cup - Wersja limitowana nie produkowana seryjnie, kosztowała ok 28 000 Euro + vat i była tworzona na prywatne zamówienie . Posiadała klatkę bezpieczeństwa, tylko jeden fotel kierowcy, usunięte było z wnętrza wszystko co seryjne. Ciekawostką był silnik benzynowy 1.6 montowany seryjnie w innych wersjach, ale zmodyfikowany tak, by osiągać 170KM. (bez turbo). Nie było katalizatora, układ dolotowy został z plastikowego zmieniony na metalowy z innym dopływem powietrza i filtrem. Cały osprzęt silnika był zmieniony, ale korpus pozostał seryjny. Co ciekawe seryjna pozostała też skrzynia biegów IB5 dla seryjnego silnika 1.6.

SilverX / FX Silver oraz GoldX / FX Gold - Wersje dealerskie dostępne w Polsce. Występują tylko w polskich cennikach Forda. Są to specjalne pakiety wraz ze specjalnymi cenami. Dealerzy Forda do wersji Ambiente dodawali zwykle wybrane opcje zarezerwowane dla wersji niedostępnych w Polsce. "FX" w tym momencie oznacza wersję przed liftingiem, "X" - po liftingu.

Cross - Wersja nieistniejąca. Wszystkie Fiesty, które wyglądają jak terenowe, to tak naprawdę wersja Ambiente z  dodatkiem body-kit Forda oferowanym w Niemczech za 1200 Euro. Dodatki zmieniają wygląd auta, ale nie zmieniają jego technicznej strony. Dziś można nadal na eBay kupić za 600 Euro ten zestaw i dowolną Fiestę 5 drzwiową przerobić.

Rally Cross - Wyścigowa wersja nie produkowana seryjnie. Wykonano tylko kilka sztuk tego auta na prywatne zamówienie. Ciekawostką tej wesji było użycie silnika z wersji ST, ale wzbogaconego m.in o turbinę, co ostatecznie dało aż 550KM i 820Nm. Sam samochód wyglądał na Fiestę mk6, ale tylko wyglądem ją przypominał. Był całkowitym rajdowym pojazdem z klatką bezpieczeństwa i makietą nadwozia. Dziś używane modele są do kupienia w cenie około 80 tys. zł (np jeden jest w Dubaju).

Champ - wersja 3D poliftingowa limitowana do 400 sztuk. Występowała w kolorze żółtym lub czerwonym. Wersja ta była zwykłą wersją Sport tylko z silnikiem benzynowym 1.6, fotelami skórzanymi i alufelgami szprychowymi 16". Na dachu była naklejona szachownica. Każdy model ma określony numer serii.

We will Rock you - wersja 3D przedliftingowa, limitowana do 400 sztuk. Występowała w srebnym kolorze z 16" kołami i najbogatszym dostepnym wyposażeniem. Dodatkowo montowano w niej specjalne nagłośnienie ze wzmaniaczem, 12 głośnikami o łącznej mocy 1000W RMS. Uzupełnieniem była płyta CD zespołu Queen i bilet na ich koncert.

Kolory nadwozia


Fiesty przedliftingowe 2001-2005

kolory lakierów ford fiesta mk6 przedlift

Fiesty poliftingowe 2005-2008

kolory lakierów ford fiesta mk6 polift

O kolorach deski rodzielcznej, tapicerki z podziałem na wersje opisuję wszystko w poradniku kupującego, gdyż kolorystyka wnętrza jest taka sama dla wszystkich krajów.

Dokładny opis wyposażenia Ford Fiesta 2001-2008

Pod poniższymi linkami kryją się tabele z dokładną listą wyposażenia dla Fiesty przed liftingiem oraz dla Fiest po liftingu.  Wcześniej całość była na tej stronie, ale z uwagi na ilość danych podzieliłem całość na osobne podstrony.
 

Wyposażenie Forda Fiesta 2001-2005 (przedlift)
w zależności od kraju
opis cennik
. Niemcy tak tak
. Polska tak nie

 

Wyposażenie Forda Fiesta 2005-2008 (polift)
w zależności od kraju
opis cennik
. Niemcy tak tak
. Polska tak tak
. Republika Południowej Afryki tak nie
. Wielka Brytania tak nie

 

Dla innych krajów na razie nie mam wglądu w dawne cenniki i katalogi, dlatego też brak ich opisów. Gdy tylko znajdę stare dane, dodam je do powyższej listy.

Istotną informacją wersji wyposażenia jest fakt, iż każdy kraj miał własne listy dodatków ze wspólnej póli możliwości. Przykładowo - wersja ST 2.0 miała seryjny układ ESP. Jednak niektóre kraje, gdzie te auta były sprzedawane, nie montowały go seryjnie. Sprowadzane dziś auta w takiej wersji może całkowicie różnić wyposażenie. Polskie Fiesty wypadają bardzo blado jeśli chodzi o dostępne opcje. Dla Forda rynek polski, był krajem małorozwiniętym, gdzie trafiały Fiesty dla "ubogich". Dopiero po 2008 roku, gdy na rynku pojawił się następca - Fiesta mk7, wszystkie dodatki i silniki stały się dostępne.