Ford Fiesta mk6 (2001-2008) |
Wersje wyposażenia Fiesty mk6
Strona zawiera wersje wyposażenia Fiesty wraz ciekawostkami wersji wyposażeniowych, pakietami. Nazw wyposażenia było wiele, wspólne dla wszystkch krajów są tylko kody wyposażeniowe.Lifting Fiesty nastąpił w październiku 2005 roku.
Aby łatwo zapamiętać link do tej podstrony zeskanuj kod QR: |
Szczegółowy opis wyposażenia Ford Fiesta 2001-2008
Pod poniższymi linkami kryją się tabele z dokładną listą wyposażenia i kolorów Forda Fiesty:kolorystyka | ||
---|---|---|
Kolory nadwozia + kolory wnętrza (deski rozdzielczej i tapicerki) | ||
Wyposażenie Forda Fiesta 2001-2005 (przedlift) | opis/cennik | |
Niemcy | ||
Polska | ||
Wyposażenie Forda Fiesta 2005-2008 (polift) | opis/cennik | |
Australia | / | |
Austria | ||
Niemcy | ||
Polska | ||
Polska- wersje dealerskie | ||
Republika Południowej Afryki | / | |
Wielka Brytania | / |
Dla innych krajów na razie nie mam wglądu w dawne cenniki i katalogi, dlatego też brak ich opisów. Gdy tylko znajdę stare dane, dodam je do powyższej listy.
Nazwy wyposażeniowe Fiest mk6 w Polsce/Niemczech:
wersja | kod wersji |
lata produkcji |
wersja specjalna |
dostępna w Polsce |
dodatkowe zdjęcie modelu |
---|---|---|---|---|---|
VAN | 72 | 2006-2008 dla firm |
|||
VAN Sport | 72 | 2006-2008 dla firm |
|||
Fiesta | 10 | 2001-2005 | |||
Fiesta / Amber X | 10 | 2005-2008 | |||
Ambiente | 20 | 2001-2005 | |||
Silver FX / Gold FX | |||||
Ambiente | 20 | 2005-2008 | |||
Silver X / Gold X | |||||
Trend | 30 | 2001-2005 | |||
Trend | 30 | 2005-2008 | |||
Ghia | 40 | 2001-2005 | |||
Ghia | 40 | 2005-2008 | |||
Sport | 32 | 2006-2008 | |||
ST | 55 | 2004-2008 | |||
ST Cup | - | zamówienie | |||
ST500 | - | wersja limitowana 500 egz. |
|||
Cross | 20 | 2006-2008 opcja wyposażenia |
|||
Rally Cross | - | zamówienie | |||
Champ | 32 | 2007 wersja limitowana |
|||
We will Rock you | - | 2005 wersja limitowana |
|||
wersja | kod wersji |
lata produkcji |
wersja specjalna |
dostępna w Polsce |
dodatkowe zdjęcie modelu |
Wersje Forda Fiesta mk6 - dodatkowy opis
VAN - tylko dla firm Wersja była niedostępna dla prywatnych użytkowników. Liczyła się niska cena i liczba opcji była minimalna i niestandardowa. Wszystkie auta miały kratkę i nie miały tylnych siedzeń oraz były tylko w wersji 3D. Fiesty przed liftingiem nie miały tej wersji wyposażeniowej.
VAN Sport - tylko dla firm Wersja była niedostępna dla prywatnych
użytkowników. Takie samo wyposażenie jak zwykła wersja Sport, ale bez tylnych siedzeń, z kratką i tylko dla firm i tylko z silnikiem 1.6 TDCi. Praktycznie dziś
niespotykana wersja, w Polsce sprzedano 12 sztuk, na świecie mniej niż tysiąc.
Fiesta - W tej wersji Fiesta nie miała także części okablowania elektrycznego przygotowanego pod instalację dodatkowego wyposażenia. Bogatsze wersje seryjnie miały takie okablowanie zainstalowane.
Ambiente - Wersja Forda Fiesty, najpopularniejsza na polskim rynku. Można było zamówić całą listę dodatków, niedostępnych dla wersji podstawowej. Na podstawie tej
wersji postawały różne odmiany dealerskie.
Trend - Wizualnie różniła się od biedniejszych wersji całkowicie lakierowanymi zderzakami i i lusterkami (po liftingu).
Często wyróżnia ją kolorowa deska rozdzielcza (niebieska lub czerwona).
Ghia - Najbogatsza wersja wyposażeniowa Forda Fiesty, ale bez
dodatków sportowych, zwykle też bez ESP. Ma ta wersja największe możliwości
doposażania z uwagi na kompletną instalację elektryczną pod pełne
wyposażenie.
Sport - To była wersja usportowiona, podobna do wersji ST, ale
z silnikami 1.6 w benzynie lub w dieslu. Nie oferowano nawet w opcji do niej
ESP. Miała zmodyfikowaną skrzynię biegów pozwalającą na lepsze
przyśpieszenie.
ST - Była najdroższą seryjną wersją Forda Fiesty, oferowaną tylko z silnikiem 2.0.
ST Cup - Wersja limitowana nie produkowana seryjnie, kosztowała ok 28 000 Euro + vat i była tworzona na prywatne zamówienie . Posiadała klatkę bezpieczeństwa, tylko jeden fotel kierowcy, usunięte było z wnętrza wszystko co seryjne. Ciekawostką był silnik benzynowy 1.6 montowany seryjnie w innych wersjach, ale zmodyfikowany tak,
by osiągać 170KM. (bez turbo). Nie było katalizatora, układ dolotowy został z plastikowego zmieniony na metalowy z innym dopływem powietrza i filtrem. Cały osprzęt silnika był zmieniony, ale korpus pozostał seryjny. Co ciekawe seryjna pozostała też skrzynia biegów IB5 dla seryjnego silnika 1.6.
ST500 - Wersja limitowana do 500 sztuk, kosztowała ok 15 000
funtów angielskich i była tworzona na zamówienie, wyłącznie w Wielkiej
Brytanii i wyłącznie z kierownicą po prawej stronie. Była to odmiana wersji ST, w kolorze czarnym ze specjalnymi
naklejkami na karoserii. Wyposażenie wnętrza było analogiczne do wersji ST,
wzbogacone o stylistyczne dodatki i zubożone o kolor, który był utrzymany w
całości w czarnej i ciemnoszarej tonacji. Wyposażeniowo była to wersja
premium posiadająca większość dostępnych dodatków. Co ciekawe seryjnie nie
było montowane tam ESP.
AmberX oraz SilverX / FX Silver oraz GoldX / FX Gold - Wersje dealerskie dostępne w Polsce. Występują tylko w polskich cennikach Forda. Są to specjalne pakiety wraz ze specjalnymi cenami. Dealerzy Forda do wersji Ambiente dodawali zwykle wybrane opcje zarezerwowane dla wersji niedostępnych w Polsce. "FX" w tym momencie oznacza wersję przed
liftingiem, "X" - po liftingu.
Cross - Wersja nieistniejąca. Wszystkie Fiesty, które wyglądają jak terenowe, to tak naprawdę wersja Ambiente z dodatkiem body-kit Forda oferowanym w Niemczech za 1200 Euro. Dodatki zmieniają wygląd auta, ale nie zmieniają jego technicznej strony.
Dziś można nadal na eBay kupić za 600 Euro ten zestaw i dowolną Fiestę 5 drzwiową przerobić.
Rally Cross - Wyścigowa wersja nie produkowana seryjnie. Wykonano tylko kilka sztuk tego auta na prywatne zamówienie. Ciekawostką tej wesji było użycie silnika z wersji ST, ale wzbogaconego m.in o turbinę, co ostatecznie dało aż 550KM i 820Nm. Sam samochód wyglądał na Fiestę mk6, ale tylko wyglądem ją przypominał. Był całkowitym
rajdowym pojazdem z klatką bezpieczeństwa i makietą nadwozia. Dziś używane modele są do kupienia w cenie około 80 tys. zł (np jeden jest w Dubaju).
Champ - wersja 3D poliftingowa limitowana do 400 sztuk. Występowała w kolorze żółtym lub czerwonym. Wersja ta była zwykłą wersją Sport tylko z silnikiem benzynowym 1.6, fotelami skórzanymi i alufelgami
szprychowymi 16". Na dachu była naklejona szachownica. Każdy model ma określony numer serii.
We will Rock you - wersja 3D przedliftingowa, limitowana do 400 sztuk. Występowała w srebnym kolorze z 16" kołami i najbogatszym dostepnym wyposażeniem. Dodatkowo montowano w niej specjalne nagłośnienie ze wzmaniaczem, 12 głośnikami o łącznej mocy 1000W RMS.
Uzupełnieniem była płyta CD zespołu Queen i bilet na ich koncert.