Galeria Fiesty mk6 - zdjęcia Forda Fiesta

Galeria zdjęć Forda Fiesta mk6 na podstawie mojego samochodu (rocznik 2007, wersja poliftingowa) oraz nadesłanych mi zdjęć Fiesty przedliftingowej (za co bardzo dziękuję). Nadesłane zdjęcia zamieszczam na dole strony.

O auto dbam, regularnie serwisuję i utrzymuję jego stan na najwyższym poziomie sprawności. O wygląd dbam. W marcu 2018 roku auto przeszło pełną renowację lakierniczą i otrzymało profesjonalne zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną Ceramic 9h 2.0. Auto nie ma śladu rdzy ani na nadwoziu, ani na podwoziu. Pokryte rdzą powierzchniową elementy zawieszenia pomalowałem antykorozyjnie.

Tuning silnika 1.6 100KM Forda Fiesta mk6

Wg pomiarów z hamowni maj 2017 roku auto miało aż 107KM i 151Nm.
Wg pomiarów z hamowni marzec 2019 roku auto ma aż 110KM i 156Nm.
Wg pomiarów innej hamowni (serwis Forda) lipiec 2019 roku auto ma tylko 102KM i 152Nm.

Ostatni pomiar oznacza tylko że wzrost jest względem serii, ale skąd takie rozbieżności mocy? Oczywiście na wynik pomiaru ma wpływ kalibracja hamowni, zatankowane paliwo, temperatura otoczenia. Niemniej wyniki dziwią. 110KM mocy silnika przekłada się na 90KM mocy na kołach. Tu nie ma jednej stałej określającej straty wynikłe przez opony, felgi, półosie napędowe, skrzynię biegów. Całość zależy od stanu zużycia części, smarownia. Nie ma możliwości, by takowej straty nie było i jest ona nieodłącznym elementem funkcjonowania samochodu.
Jak widać na powyższym wolnossący silnik Forda da się w bardzo prosty sposób stuningować. 10% wzrost osiągamy nie modyfikując mechanicznie silnika. A opinia o możliwościach zmian jest fatalna i całe rzesze osób neguje możliwości podniesienia mocy, agrumentując, że te silniki są bardzo oporne na tuning lub jest to niemożliwe bez głębokiej ingerencji w strukturę silnika (np tylko przez porting głowicy, możena coś takiego osiągnąć)

Jakie zmiany można zastosować celem podniesienia dalszego mocy?

1. Zmienić przepustnicę z Focusa 2.0. Zapewnia większy przepływ powietrza do silnika, ma większą średnicę. Mocowania podstawy są takie same, wtyczka podłączenia i funkcje też. (200-500zł).
2. Wymienić filtr seryjny na stożkowy. Sama obudowa filtra leżąca na silniku waży ze 2kg. Minusem jest znalezienie takiego miejsca by filtr pobierał zimne powietrze, nieogrzane ciepłem silnika. Instalacja filtra stożkowego koło akumulatora mija się z celem. Należy wyprowadzić rurę gdzie indziej i zabezpieczyć filtr przed możliwością zmoczenia przez deszcz, myjnię. Profesjonalne osłony kosztują krocie. (1000-5000 zł). Amatorsko założone filtry odejmują moc, profesjonalnie dodają.
3. Tuning głowicy, polegajacy na jej rozwierceniu o ok 1mm co już da znacznie większą moc nawet do 40% więcej, ale koszt jest ogromny (2000-3000 zł).

deataling ford fiesta mk6 przód w nocy
galeria Fiesty mk6 widok z tyłu

galeria Fiesty mk6 z przodu
galeria Fiesty mk6 wnętrze przez szybę

Zdjęcie silnika:
silnik 1.6 100KM Ford Fiesta mk6

Zdjęcie wnętrza w lata 2020:
wnętrze Ford Fiesta mk6 Ghia


Galeria Forda Fiesta z lat 2001-2005

Przedstawiam poniżej fotografie, które otrzymałem na profilu facebookowym. Zdjęcia wykonał właściciel tego samochodu. Prezentowana wersja jest wersją podstawową ("Fiesta") wzbogaconą o klimatyzację i radio 2500 EON i centralny zamek.


Ford Fiesta 2001-2005
Ford Fiesta 2001-2005
Ford Fiesta 2001-2005
Ford Fiesta 2001-2005 wnętrze
Ford Fiesta 2001-2005 licznik