Ford Fiesta mk6
Ford Fiesta mk6 (2001-2008)

Galeria Fiesty mk6 - zdjęcia Forda Fiesta

Galeria zdjęć Forda Fiesta mk6 na podstawie mojego samochodu, rocznik 2007 oraz nadesłanych mi zdjęć Fiesty z roku 2003 (za co bardzo dziękuję).

Prezentowana moja Fiesta to auto wyjątkowe i niepowtarzalne. Jedyne takie w Polsce. Nie myślę nawet o dodanych gadżetach, usprawnieniach, ale o seryjnym wyposażeniu. Jest to najbogatsza wersja Fiesty, w prawie wszystkimi dodatkami jakie były dostępne fabrycznie. Auto nie posiada jedynie: szyberdachu, haka oraz wyłącznika poduszki powietrznej pasażera.
Rocznik: 2007
wersja: Ghia
silnik: 1.6 100KM
Wyprodukowany na rynek: Niemiecki
Wyposażenie seryjne:
6x airbag
abs, esp
komputer pokładowy
elektryczne szyby, lusterka
podgrzewane siedzenia, przednia szyba, lusterka
automatycznie składane lusterka
automatyczna klimatyzacja
czujnik deszczu i zmierzchu
alufelgi 15"

Wyposażenie doinstalowane:
światła dzienne
kamera cofania

deataling ford fiesta mk6 przód w nocy
O auto dbam, regularnie serwisuję i utrzymuję jego stan na najwyższym poziomie sprawności.  W latach 2018-2023 zostało wymienione całe zawieszenie i układ hamulcowy, napędowy i kierowniczy na nowe części.

Samochód otrzymał profesjonalne zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną Ceramic Pro 9H. W 2021 roku samodzielnie nałożyłem ceramikę 9H firmy Kube Bond.  Auto nie ma śladu rdzy ani na nadwoziu, ani na podwoziu (zakonserwowane dodatkową powłoką). Co roku samodzielnie odświeżam warstwę ceramiczną.


galeria Fiesty mk6 widok z tyłu
Hamulce tylne zastąpiłem w 2021 roku tarczami zamiast bębnów. Tarcze i klocki to Brembo Max z przodu i Brembo zwykłe z tyłu. Zawieszenie jest lekko utwardzone. Sprężyny i amortyzatory firmy Monroe, koloru żółtego. Z przodu rozpórka.

galeria Fiesty mk6 z przodu
Samochód kupiłem w 2016 roku ze stanem 170 tys km, dziś ( sierpień 2024) jest 250 tys km.

Silnik samochodu jest bezawaryjny, trzyma doskonale kompresję, nie pije oleju, nie przecieka. Regularnie co 9 tys km zmieniam olej na Ravenol FDS 5w30. Dwa razy wymieniałem już rozrząd, raz sprzęgło. Olej w skrzyni biegów też jest wymieniony, przez co skrzynia nie sprawia żadnych problemów.

Osiągi silnika są bardzo dobre, nie tylko nie ubyło mu Nm i KM od 2007 roku, ale jest ich o kilka sztuk więcej, co przekłada się na sprawne przyśpieszanie oraz finalnie na spalanie w mieście 7,5-8 litrów PB 95 (Shell VPower tylko i wyłącznie od lat). Bez problemu auto rozpędza się do 170km/h, potem jest już z prędkością gorzej, ale te 170 to i tak dużo, a zapas mocy jest wyczuwalny.
Fabrycznie auto ma wiele części z Forda Focus mk2 1.6, np komputer silnika, przepustnicę, przez co fabrycznie już ma 150Nm. W zasadzie wszystkie inne Fiesty mają 146Nm dla silnika 1.6. To pozornie niewielka zmiana, ale ma najwieksze znaczenie... serwisowe. Cześci silnika nie pasują numerami dla Fiesty, pasują dla Focusa.

silnik 1.6 100KM Ford Fiesta mk6

Plastiki wnętrza, konsoli środkowej, samodzielnie malowałem na srebrno. Chromowane wstawki to mój pomysł i wykonanie. Tak samo jak tapicerka boczków i siedzeń. Podoba mi się kolor beżowy, rozjaśnia on wnętrze, które w upalne dni nie nagrzewa tapicerki.
Jazdę uprzyjemnia mi całkowicie zmodyfikowany system audio. Zamiast fabrycznego radia, jest Kenwood DDX-4019BT, podłączony do 100W wzmacniacza 4 kanałowego. Głośniki z przodu i z tyłu są systemowe firmy Hertz, serii Mille z tweeterami i wooferami z przodu i samymi wooferami z tyłu.


wnętrze2 Ford Fiesta mk6 Ghia
Samochód jest też całkowiecie wyciszony, w zasadzie każdy element, który może mieć wpływ na hałas we wnętrzu został poddany wyciszeniu.  Także różnej maści spinki i wtyczki, które mogły by powodować skrzypienie plastiku zostały wyciszone. dodatkową izolacją.

wnętrze Ford Fiesta mk6 Ghia





Galeria Forda Fiesta z lat 2001-2005

Przedstawiam poniżej fotografie, które otrzymałem na profilu facebookowym. Zdjęcia wykonał właściciel tego samochodu. Prezentowana wersja jest wersją podstawową ("Fiesta") wzbogaconą o klimatyzację i radio 2500 EON i centralny zamek.


Ford Fiesta 2001-2005
Ford Fiesta 2001-2005
Ford Fiesta 2001-2005
Ford Fiesta 2001-2005 wnętrze
Ford Fiesta 2001-2005 licznik

wróć do góry strony

Tuning silnika 1.6 100KM Forda Fiesta mk6

Wg pomiarów hamowni silnik obecnie ma 106KM i 156Nm. Przekłada się to na większą elastyczność od niskich obrotów. Technicznie silnik nie został zmieniony. Są świece spoza katalogu, inny wydech, filtr powietrza, paliwo premium. Poprawa ma znaczenie w ruchu miejskim.
Gdybym się zdecydował na chiptuning, zyskałbym 5-6KM i 10Nm więcej za nie mniej niż 1800zł. Tylko tyle programowo da się podnieść moc. Opinia o możliwościach zmian wolnossącego silnika Forda jest fatalna i całe rzesze osób neguje możliwości podniesienia sprawności silnika, agrumentując, że te silniki są bardzo oporne na tuning lub jest to niemożliwe bez głębokiej ingerencji w strukturę silnika (np tylko przez porting głowicy, można coś osiągnąć).

Finalnie bez ingerencji w silnik można moc podnieść do 112KM i 161Nm.
Finalnie z ingerencją w silnik można moc podnieść do 148KM i 210Nm.
Wszystko to z zachowaniem fabrycznego osprzętu i skrzyni biegów.

Fabryczna współczesna Fiesta mk8 z popularnym silnikiem 1.0 turbo ma 100-120KM i 170Nm, co przekłada się na bardzo zbliżone wartości jazdy Fiesty mk6 1.6 po tuningu bez ingerencji w silnik.

Rajdowa Fiesta 1.6 osiągnęła 186KM (270Nm), bez turbo, ale usuniętym katalizatorem. Słupek silnika pozostał jednak seryjny, tak samo jak pozostawiono seryjną skrzynię biegów. Zastosowano stożkowy filtr powietrza, łańcuch rozrządu zamiast paska. W rajdowej Fieście nie ma też wspomagania kierownicy, ani klimatyzacji. Układ dolotowy jest aluminiowy, nie plastikowy.

Jakie zmiany można zastosować celem podniesienia dalszego mocy?

1. Zmienić przepustnicę z Focusa mk2 Zapewnia większy przepływ powietrza do silnika, ma większą średnicę otwarcia. Mocowania podstawy są takie same, wtyczka podłączenia i funkcje też. Moja z Focusa ma nr VR2S6U-9E927-FC.
2. Wymienić filtr seryjny na stożkowy. Sama obudowa filtra leżąca na silniku waży ze 2kg. Minusem jest znalezienie takiego miejsca by filtr pobierał zimne powietrze, nieogrzane ciepłem silnika. Instalacja filtra stożkowego koło akumulatora mija się z celem. Należy wyprowadzić rurę gdzie indziej i zabezpieczyć filtr przed możliwością zmoczenia przez deszcz, myjnię. Profesjonalne osłony kosztują krocie. (1500-5000 zł). Amatorsko założone filtry odejmują moc, profesjonalnie dodają.
3. Tuning głowicy, polegajacy na jej rozwierceniu o ok 1mm co już da znacznie większą moc nawet do 40% więcej, ale koszt jest ogromny (2500-4000 zł)