Ford Fiesta mk6 logo firmy Ford







Dane techniczne silników Wersje wyposażenia Wymiary auta

Porady i ciekawostki Facebook Ford Fiesta mk6   twitter Ford Fiesta mk6 Galeria zdjęć



Galeria zdjęć - Ford Fiesta mk6:

Galeria zdjęć Fiesty mk6 na podstawie samochodu który sam posiadam. Wszystkie zdjęcia zamieszczone w tym serwisie pochodzą z mojego auta, rocznik 2007 i zostały wykonane przeze mnie. Obecnie samochód ma założone ponad standard mojej wersji (Ghia z prawie wszystkimi dodatkami z listy wyposażenia seryjnego):

Tuning - tabela zmian w moim Fordzie Fiesta
zawieszenie hamulce silnik i wydech wnętrze caraudio nadwozie
4x amortyzatory kayaba układ EBA cały układ wydechowy Bosal 100% wyciszenia auta wzmacniacz MacAudio MPE 4.0 powłoka ceramiczna Strong 9h
sworznie, tuleje, stabilizatory tarcze ATE Powerdisc świece/kable/cewka
NGK
pokrowce z alkantary głośniki przód Hertz MPK 165.3 białe kierunkowskazy
rozpórka przednia górna klocki Galfer wygłuszona komora silnikowa i nadkola boczki z alkantary głośniki tył Hertz MPX 165.3 ciemna folia szyb tylnych
  bębny Metelli lakierowane na czarno olej 5w30
Ravenol FDS
oświetlenie LED okablowanie głośnikowe 2,5mm polerowanie całej karoserii
  lakierowane na żółto zaciski półosie napędowe podłkietnik przedni    
   przewody metalowe i gumowe piasty przednie skórzana osłona lewarka    
  pompa hamulcowa sprzęgło Valeo      

O auto dbam, regularnie serwisuję i utrzymuję jego stan na najwyższym poziomie sprawności. O wygląd dbam. W marcu 2018 roku auto przeszło pełną renowację lakierniczą i otrzymało profesjonalne zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną Ceramic 9h 2.0. Auto nie ma śladu rdzy ani na nadwoziu, ani na podwoziu. Pokryte rdzą powierzchniową elementy zawieszenia pomalowałem antykorozyjnie.

Tuning silnika 1.6 100KM Forda Fiesta mk6

Wg pomiarów z hamowni wiosną 2017 roku auto miało aż 107KM i 151Nm.
Wg pomiarów z hamowni wiosną 2019 roku auto ma aż 114KM i 156Nm.

114KM mocy silnika przekłada się na 90KM mocy na kołach. Tu nie ma jednej stałej określającej straty wynikłe przez opony, felgi, półosie napędowe, skrzynię biegów. Orientacyjnie należy odjąć od mocy silnika 20-40% całej mocy. Całość zależy od stanu zużycia części, smarownia. W mojej Fieście ten współczynnik straty wynosi 22%, czyli jest niski. Nie ma możliwości, by takowej straty nie było i jest ona nieodłącznym elementem funkcjonowania samochodu.

Jak widać na powyższym wolnossący silnik Forda da się w bardzo prosty sposób stuningować. 14% wzrost osiągamy nie modyfikując mechanicznie silnika. A opinia o możliwościach zmian jest fatalna i całe rzesze osób neguje możliwości podniesienia mocy, agrumentując, że te silniki są bardzo oporne na tuning lub jest to niemożliwe bez głębokiej ingerencji w strukturę silnika (np tylko przez porting głowicy, możena coś takiego osiągnąć)

Jakie zmiany można zastosować celem podniesienia dalszego mocy?

1. Zmienić przepustnicę z Focusa 2.0. Zapewnia większy przepływ powietrza do silnika, ma większą średnicę. Mocowania podstawy są takie same, wtyczka podłączenia i funkcje też. (200-500zł).
2. Wymienić filtr seryjny na stożkowy. Sama obudowa filtra leżąca na silniku waży ze 2kg. Minusem jest znalezienie takiego miejsca by filtr pobierał zimne powietrze, nieogrzane ciepłem silnika. Instalacja filtra stożkowego  koło akumulatora mija się z celem. Należy wyprowadzić rurę gdzie indziej i zabezpieczyć filtr przed możliwością zmoczenia przez deszcz, myjnię. Profesjonalne osłony kosztują krocie. (1000-5000 zł). Amatorsko założone filtry odejmują moc, profesjonalnie dodają.
3. Tuning głowicy, polegajacy na jej rozwierceniu o ok 1mm co już da znacznie większą moc nawet do 40% więcej, ale koszt jest ogromny (2000-3000 zł).

Ford Fiesta mk6 widok z tyłu
Ford Fiesta mk6 widok z przodu z ziemi
Ford Fiesta mk6 z przodu
Ford Fiesta mk6 wnętrze przez szybę
Ford Fiesta mk6 przód lewy
Ford Fiesta mk6 przód
Zdjęcia silnika i wnętrza z 2017 roku:
silnik 1.6 100KM Ford Fiesta mk6
wnętrze Ford Fiesta mk6 Ghia