komputer silnika fiesty mk6Komputer silnika Fiesty mk6.
Szczegółowy spis pinów komputera silnika EEC-V sim21 + sim22 (sim210)

Opis zawiera wszystkie możliwe dostępne opcje tego komputera. Łącznie komputer ma 95 pinów, część nie ma przypisanej żadnej funkcji w Fieście. Sim22 występuje pod nazwą sim210, to ten sam komputer. Natomiast komputer sim21 montowany przy silniku 1.3 jest uboższy w wyprowadzenia pinów.

Tabela na smartfonach widoczna jest tylko w poziomym ustawieniu ekranu z uwagi na swoją szerokość.

nr PIN aktywny pin kolor kabla opis pinu komputera silnika EEC-V
  sim21 sim22 kolor podstawowy opis dodatkowy opis
F1 tak tak brązowo-czerwony  czujnik pracy sondy lambda 2 odczyt
F2 tak tak brązowy  czujnik pracy sondy lambda 1 odczyt
F3 tak tak biało-zielony czujnik ciśnienia absolutnego
i temperatury w kolektorze
odczyt
temperatury
F4 nie nie nie
F5 nie nie nie
F6 tak tak czarno-żółty  czujnik pracy sondy lambda 1 zasilanie
F7 tak tak czarno-żółty masa  
F8 nie nie nie
F9 tak tak pomarańczowo-żółty  przekaźnik komputera silnika  
F10 nie nie nie
F11 nie nie nie
F12 nie nie nie
F13 tak tak brązowy  czujnik temperatury silnika masa
F14 nie nie nie
F15 nie nie nie
F16 tak tak czarno-pomarańczowy  zawór odprowadzenia par paliwa  
F17 tak tak czarno-zielony  immobiliser masa
F18 tak tak zielono-żółty  przekaźnik komputera silnika zasilanie
F19 tak tak niebiesko-czerwony  MS-CAN  
F20 nie nie nie
F21 tak tak zielono-żółty  zasilanie komputera silnika zapłon
F22 tak tak czarno-zielony czujnik wysokiego ciśnienia klimatyzacji  
F23 tak tak czarno-pomarańczowy  czujnik prędkości auta masa
F24 nie nie nie
F25 nie nie nie
F26 tak tak brązowo-czerwony czujnik położenia wału korbowego (-)  
F27 tak tak brązowo-biały czujnik położenia wałka rozrządu (-)  
F28 tak tak biało-zielony  immobiliser odczyt danych
F29 tak tak biało-zielony  immobiliser wysyłanie danych
F30 tak tak czarno-czerwony  rozrusznik  
F31 tak tak szaro-czerwony  HS-CAN  
F32 nie nie nie
F33 nie nie nie
F34 tak tak czarno-pomarańczowy włącznik klimatyzacji  
F35 tak tak brązowo-czarny  monitor pompy paliwa  
F36 tak tak biały czujnik temperatury silnika odczyt
F37 tak tak biało-czerwony czujnik położenia wału korbowego (+)  
F38 tak tak biało-fioletowy  czujnik położenia wałka rozrządu (+)  
F39 tak tak czarno-niebieski czujnik pracy sondy lambda 2 zasilanie
F40 tak tak czarno-żółty masa  
F41 tak tak brązowo-niebieski  zasilanie przepustnicy (-)  
F42 tak tak żółto-niebieski  zasilanie przepustnicy (+)  
  sim21 sim22 kolor podstawowy opis dodatkowy opis
M1 tak tak czarno-szary  cewki 2+3  
M2 nie nie nie
M3 tak tak czarno-pomarańczowy  cewki 1+4  
M4 nie nie nie
M5 tak tak czarno-żółty masa  
M6 tak tak brązowy  czujnik położenia przepustnicy masa
M7 tak tak niebieski alternator  
M8 tak tak czarno-niebieski przekaźnik komputera silnika po zapłonie
M9 tak tak ¹ czarno-niebieski I bieg wentylatora chłodnicy  
M10 tak tak nie  działanie silnika  
M11 nie tak ¹ czarno-biały  II bieg wentylatora chłodnicy  
M12 tak tak czarno-pomarańczowy wtryskiwacz 4  
M13 tak tak czarno-żółty wtryskiwacz 2  
M14 nie nie nie
M15 nie nie nie
M16 nie tak czarny  czujnik pracy stukowej  
M17 nie nie nie
M18 tak tak biało-niebieski  czujnik prędkości auta  
M19 nie tak zółty czujnik pedału gazu 1 zasilanie
M20 tak tak szaro-zielony czujnik ciśnienia absolutnego
i temperatury w kolektorze
odczyt ciśnienia
M21 tak tak biały czujnik położenia przepustnicy 2  
M22 tak tak żółty czujnik położenia przepustnicy zasilanie
M23 nie nie nie
M24 tak tak czarno-niebieski  przekaźnik pompy paliwa  
M25 tak tak biało-zielony  Audio + GEM  
M26 tak tak czarno-żółty czujnik kontroli odcięcia klimatyzacji  
M27 tak tak czarno-biały  wtryskiwacz 1  
M28 tak tak czarno-niebieski  wtryskiwacz 3  
M29 nie nie nie
M30 nie nie nie
M31 nie tak brązowo-żółty czujnik pracy stukowej masa
M32 nie tak biało-czarny czujnik pracy stukowej odczyt
M33 tak tak szary    
M34 nie nie nie
M35 tak tak brązowo-zielony czujnik ciśnienia absolutnego
i temperatury w kolektorze
masa
M36 nie tak biało-czerwony czujnik pedału gazu 2  
M37 nie tak biały czujnik pedału gazu 1  
M38 tak tak biało-czerwony czujnik pracy sondy lambda 2  
M39 tak tak czarno-żółty  czujnik pedału sprzęgła  
M40 nie tak zielono-czerwony sygnał do zapalenia tylnych lamp hamowania  
M41 nie tak czarno-żółty czujnik włączenia pedału hamulca  
M42 tak tak czarno-żółty masa  
M43 nie nie nie
M44 nie nie nie
M45 nie tak brązowo-czerwony  czujnik pedału gazu 2 masa
M46 nie tak brązowy  czujnik pedału gazu 1 masa
M47 nie nie nie
M48 tak tak biało-czerwony  czujnik położenia przepustnicy 1  
M49 tak tak biały  czujnik pracy sondy lambda 1  
M50 tak tak biały czujnik ciśnienia układu wspomagania kierownicy  
M51 nie tak żółto-czerwony  czujnik pedału gazu 2 zasilanie
M52 tak tak zółto-zielony czujnik ciśnienia absolutnego
i temperatury w kolektorze
zasilanie
  sim21 sim22 kolor podstawowy opis dodatkowy opis

¹ W układach z jednym biegiem wentylatora chłodnicy pin M11 nie jest podłączony, zaś pin M9, który odpowiada w układach dwubiegowych za wolniejszy bieg - jest biegiem szybkim. W Fieście mk6 wyposażenie zależało od skrzyni biegów. Tylko automatyczne skrzynie biegów miały wiązki dwubiegowe. Dla chcących modernizować obsługę wentylatora chłodnicy informuję, że wg połączeń płyty głównej jest możliwość dołączenia przewodu dla drugiego biegu. Koniecznie należy pamietać o odwróceniu połączeń przewodów do przekaźnika/wentylatora. Czyli:

Układ 1 biegowy:
M9 = bieg szybki

Układ 2 biegowy:
M9 = I bieg wolny
M11 = II bieg szybki

1 i 2 bieg wentylatora chłodnicy występował standardowo tylko w wersji ST. Wersje z silnikami 1.3 oraz wszystkie diesle nie miały takiej opcji nawet w wyposażeniu komputera silnika.


wróć do góry strony