Ford Fiesta mk6 (2001-2008) |
Ford Fiesta mk6 wady i zalety, opinie. Ocena Fiesty mk6
Aby łatwo zapamiętać link do tej podstrony zeskanuj kod QR: |
Przedstawiam wady i zalety Fiesty mk6. Oto moje opinie o tym Fordzie. Poniżej dokładniejszy opis poszczególnych kryteriów mojej oceny.
1. techniczna ocena
- Osiągi: Już silnik 1.25 75KM (i każdy mocniejszy) w tak niewielkim aucie daje bardzo dużo radości z jazdy. Auto jest zwrotne, dobrze reaguje na gaz, dobrze
hamuje i można nim szybko i bezpiecznie przemieścić się z punktu A do B. Niestety bardzo dużo Fiest 1.3 60-70KM jeździ po Polsce (w Polsce to były najpopularniejsze silniki), silniki tych aut są technicznie przestarzałe i ospałe i spalają benzyny tyle ile mocniejsze silniki.
- Wybór wersji: Fiesta mk6 daje sporo możliwości wyboru opcji wyposażenia oraz silników. Większość silników można dowolnie konfigurować z różnymi wersjami wyposażenia, które może być bardzo bogate jak na okres, gdy było produkowane. Najbogatsze wersje wyposażeniowe Fiesty są na tyle bogate, że często dziś produkowane auta tej klasy (klasa B, auta małe) tak bogatego wyposażenia nie posiadają.
2. ocena z zewnątrz
- Wygląd zewnętrzny: auto niczym się nie wyróżnia spośród wielu innych aut tej klasy, nie jest jeszcze przestarzałe, ale brak mu też nowoczesnej linii. W końcu kształt tego auta został wymyślony w 2001 roku.
- Korozja nadwozia: nie dotyczy żadnej Fiesty od roku 2006. Póki co fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne jest bardzo dobre. Starsze Fiesty mk6 mogą mieć powierzchniową rdzę w tylnej części nadwozia
- Korozja podwozia: brak lub jest to rdza powierzchniowa.
3. ocena wnętrza
- Wygląd wewnętrzny: całkowicie poprawny, ale tak samo jak wygląd zewnętrzny nie jest powalający. Proste linie i kształty wg mnie to jednak spory plus gdyż bez problemu we wnętrzu odnajdziemy to czego szukamy. Jest to typowe auto niemieckie, stateczne, bez szaleństw.
- Wyposażenie: Patrząc przez pryzmat posiadanej wersji, jest rewelacyjnie. Mnogość wersji i możliwości konfiguracji to niewątpliwy plus tego auta. Wiele współcześnie produkowanych aut wyższych klas jest gorzej wyposażonych od Fiesty.
- Jakość materiałów: nie jest rewelacyjnie, ale wszystko jest dobrze spasowane, nie skrzypi. Niestety plastiki są twarde i niemiłe w dotyku, ale też odporne na porysowanie. Także producent zadbał o dobrą jakość instalacji auta, brak tu niechlujnego montażu, czy oszczędzania na jakości.
- Pojemność wnętrza: o ile z przodu nawet osoba taka jak ja, mająca 190cm wzrostu się zmieści, o tyle z tyłu miejsca jest już niewiele i auta bardziej nadaje się dla dwóch dorosłych osób i dwójki dzieci. W porównaniu do współczesnych aut tej klasy, we wnętrzu jest niestety ciasno:
tylko 125cm pomiędzy boczkami przednich drzwi to niewiele.
- Komfort jazdy: dobrze się tym autem jeździ. Zadbane zawieszenie daje dużo przyjemności z jazdy, ale jest zestrojone dość twardo, co
pozytywnie wpływa na prowadzenie, ale gorzej na poprzeczne nierówności. Wyciszenie wnętrza podnosi komfort zdecydowanie, ale i bez niego nie jest źle. Auto ma fabryczne i dobre wyciszenie ścianki za deską rozdzielczą a silnikiem.
- Pojemność bagażnika: to moja jedyna zła ocena dla tego auta. Bagażnik jest malutki. Takie rzeczy jak trójkąt, apteczka, gaśnica są w bagażniku, u mnie w niewielkim plastikowym pojemniku gdzie jeszcze zmieściłem płyn do szyb i szmatkę. Poza tym jest już miejsce tylko na niewielką torbę. Można oczywiście złożyć dzielone oparcia i niedzielone siedzisko i miejsca będzie sporo, ale nie jest to optymalne rozwiązanie.
4. ocena eksploatacji, prywatne opinie
- Awaryjność: co może się popsuć w tym modelu opisałem podstronie: usterki-fiesta-mk6.html. Niemniej auta trapią małe awarie różnych czujników, pasków,linek, zwykle drobnostek. Ma na to już wpływ wiek auta.
- Zużycie paliwa: mój silnik 1.6 w mieście pali mi średnio 8,3 litra na 100km. Poza miastem spalanie jest już niskie, bo wynosi ok 7,5 litra, a na autostradzie przy stałęj prędkości 140km/h wynosi 9,5 litrów. W porównaniu do
współczesnych aut, nie jest to spalanie małe. Np znacznie większa Kia Ceed SW z silnikiem 1.6 128KM pali odpowiednio o 1,5 litra paliwa mniej.
- Ceny i dostępność części: niektóre części są drogie, ale na rynku jest ogrom części używanych, zamienników, oryginałów, które nadal można zamawiać z niemieckich magazynów Forda. Sklepy motoryzacyjne sprzedają części nowe,
na serwisach aukcyjnych jest ogrom części do tego modelu. Zdecydowanie odradzam zakup części w ASO, można przepłacić mniej więcej 2x.
- Jakość prac serwisów: wszystko zależy od serwisu, ale moja średnia ocena warszawskich serwisów jest dobra. Szczegółowy opis wybranych serwisów udostępniam na innej podstronie, ale z jakości prac jestem zadowolony.
- Koszt usług serwisów: ASO niestety jest bardzo drogie, nawet przy niewielkich naprawach. Na szczęście są niezależne serwisy Forda o świetnej jakości i przystępnych cenach (np Solid Garage w Warszawie)
- Cena zakupu: Kupiłem Fiestę wiosną 2016 roku za 14,5 tys. zł. Dziś wiele aut można nabyć poniżej 10 tys. zł. Najstarsze można kupić już od 5-6 tysięcy, najmłodsze i najlepiej wyposażone za ok 12 tysięcy.