Ford Fiesta mk6 logo firmy Ford







Dane techniczne silników Wersje wyposażenia Wymiary auta

Porady i ciekawostki Facebook Ford Fiesta mk6   twitter Ford Fiesta mk6 Galeria zdjęć



Porady i ciekawostki >>> Usterki, diagnoza

usterki Forda Fiesta mk6Popularne usterki Forda Fiesta mk6, ceny części do Fiesty

Bezawaryjnym Ford Fiesta nie jest. Nie oszukujmy się, że kupując to używane auto, albo nim już jeżdżąc nie musimy się interesować jego stanem. W najlepszym razie mamy auto 10-letnie (2018 rok minus 10 lat)

To nie jest już młode auto. Z drugiej, jeśli mamy pod maską silnik 1.4 lub 1.6 w benzynie, albo silniki diesla, to nie jest jeszcze tak źle. Te same silniki były montowane w Fordzie Fusion, który przecież powstał jako większa wersja Fiesty i mechanicznie to jest to samo auto. A produkcja Forda Fusion zakończyła się w 2011 roku. Ogrom części jest dostępnych na rynku jako części nowe, można nadal zamówić z niemieckich magazynów nowe części do Fiesty mk6. Potężny jest też rynek części używanych, często sprzedawanych przez sklepy motoryzacyjne z gwarancją nawet miesięczną. Istnieje też sporo zamienników, które są często tańsze, ale są lepszej jakości niż oryginały Forda. To wszystko sprawia, że większość awarii trapiących Fiestę można w tani sposób usunąć. Przez całe już lata od zakończenia produkcji napisano już wiele o popularnych usterkach tego modelu. Poniższą listę wzbogacam opisem i przybliżonymi cenami za niektóre części.

Silnik:

Silniki benzynowe uchodzą za bezawaryjne (chyba że jest zamontowany układ LPG, wówczas problemy mogą ujawnić się już po 40-50 tys. km). Silniki diesla odwrotnie. Psują się wtryskiwacze, mogą obrócić się panewki.

Osprzęt silnika Forda:

Bardzo awaryjny osprzęt silników diesla (turbosprężarka, rozrząd, pompa wody). Przy silnikach 1.3 awaryjny jest silnik krokowy, rozciąga się łańcuch rozrządu. Zdarzają się awarie alternatora i rozrusznika (najstarsze modele), sondy lambda, czujników wału korbowego.

Napęd, sprzęgło, skrzynia biegów:

Układ napędowy przwie bezawaryjny, poza łożyskami półosi środkowej (bardzo rzadko, 250zł). Skrzynia biegów jest bezawaryjna do 250 tys. km. Nowa skrzynia to koszty przekraczające wielokrotnie wartość samochodu (ok 19 tys. zł za skrzynię z ASO, używana kosztuje 300-900zł) Sprzęgło średnio starcza na 8 lat. (od 700zł komplet z wysprzęglikiem).
Półoś napędowa lewa to koszt 250zł, prawa 380zł. Uszczelniacze półosi po 30zł/szt. Wymianę półosi napędowych warto połączyć z wymianą piast przednich (100zł/szt.) oraz łożysk (50zł/szt.)

Zawieszenie Fiesty:

Słabej jakości elementy zawieszenia. Oryginalne amortyzatory ciekną (od 200zł komplet), szybko wyrabiają się łączniki stabilizatorów, tuleje, łożyska (od 500zł komplet). Tylne sprężyny mogą pękać (od 150zł komplet). Tylna belka i wahacze z przodu wymagają konserwacji antykorozyjnej (do zrobienia we własnym zakresie). Przejdź na podstronę, aby obejrzeć szczegółowe informacje o usterkach zawieszenia wraz cennikiem nowych części.

Hamulce Fiesty:

Bez większych usterek. Czyszczenia wymagają czujniki ABS, tylne hamulce bębnowe. ABS mają wszystkie auta, ale już system wspomagania awaryjnego hamowania EBA (inne serwo) już bardzo nieliczne modele. W autach z ESP szwankują czujniki w kołach (też konieczne czyszczenie). Kliknij aby objerzeć podstronę o:
usterkach hamulców wraz z cennikiem nowych części.

Wydech:

Nietrwałe są elementy wydechu, cały układ może rdzewieć. Katalizator jest połączony w jeden element z kolektorem wydechowym, co podraża wymianę (nawet 3000zł). Warto zabezpieczyć farbą wysokotemperaturową układ. Aluminiowe osłony termiczne wydechu mają nietrwałe mocowania do naprawy w serwisie  lutownicą do aluminium, albo do wymiany. Szybko zużywa się plecionka wydechu (100zł).

Klimatyzacja:

W autach z manualną klimatyzacją (wszystkie do 2005 roku) psują się rezystory nawiewów wentylacji (do 100zł). Bywa że po 10 latach zużywają się wentylatory chłodnicy (400-1000zł). Filtr przeciwpyłkowy (nowy do 50zł) łatwo się zapycha, a jego wymiana jest absurdalnie trudna). W klimatyzacji automatycznej (opcja od 2006 roku) wymagają czyszczenia czujniki nasłonecznienie i temperatury wewnętrznej. Czasem psują się klapy nawiewu, co można samemu naprawić ich kalibracją.

Wspomaganie kierownicy:

Bezawaryjne z wyjątkiem aut z silnikiem diesla 1.6, gdzie zastosowano wspomaganie elektryczne.  W samym układzie kierowniczym psują się końcówki drążków kierowniczych (ok 100zł).
Pompa wspomagania powinna wytrzymać do 250 tys. km lub 12 lat.
Maglownica, czyli przekładnia kierownicza powinna wytzymać do 300 tys. km lub 14 lat.

Instalacja elektryczna:

Usterki centralnego zamka w drzwiach kierowcy (150-500zł), przycisku otwierania elektrycznego klapy bagażnika (50-400zł), awarie podgrzewanej przedniej szyby (minimum 500zł) . Szwankują czujnik temperatury wewnętrznej, czujnik nasłonecznienia, czujniki parkowania oraz ABSu przy kołach. Zwykle pomoże ich gruntowne wyczyszczenie.  W autach z początku produkcji psuły się silniczki elektrycznych szyb oraz alternator. Potem problem zniknął.

Wnętrze Fiesty mk6:

Plastiki wnętrza (np drzwi na dole) są podatne za zarysowania, ale wnętrze jest dobrze spasowane i trwałe. Siedzenia, zwłaszcza kierowcy mogą być już wyrobione i tapicerka przetarta. Zwykle trzeba wymienić gąbkę siedzisk lub/i założyć nowe pokrowce. Koszt od 150 do 500zł za pokrowce.
Uszczelki drzwi mogą skrzypieć, wystarczy porządna ich konserwacja. Gorzej z uszczelkami szyby przedniej i tylnej. Zdarzają się odklejenia szyb i wtedy przedostaje się do środka woda i wilgoć. Może to doprowadzić do usterki ogrzewania szyby przedniej lub tylnej. Koszt nowej szyby przedniej (ogrzewanej z czujnikiem) to ok 2000zł w ASO. Nowe szyby na rynku niezależnym są nawet za 500zł. Im szyba prostsza, tym tańsza.

Nadwozie Fiesty:



Problem rdzy dotyczy dziś tylko najstarszych egzemplarzy z początków produkcji. Rdza może się pojawiać głównie na tylnych nadkolach, klapie bagażnika. Rdzewieje  układ wydechowy, wahacze. Auta wyprodukowane od końca 2005 roku do dziś problemów z rdzą nie powinny mieć, poprawiono wtedy zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Malowanie jednego elementu kosztuje od 200 do 600zł w zależności od koloru nadwozia i stopnia rdzy. Profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia może kosztować ponad 1000zł.